Układ elektryczny
: alternator, rdzewiejące i gnijące kable od instalacji elektrycznej
Przeniesienie napędu
: częste wymiany krzyżaków
Inne
: Skrzynia - co chwile jak nie łożysko to sprzęgło
2,0
Całokształt
Autko nie nadaje się w trasy, pali raczej dużo, w zimie problemy z odpaleniem, skrzynie w tych samochodach ta jakaś pomyłka, głowice też, układ elektryczny po paru latach cały do wymiany. Jedyne co dobre to silnik i niskie ceny tych samochodów oraz części, nadaje sie do pracy w mieście lub na krótkie dystansy, częste awarie. Zaletą jest spora ładowność 3t można ładować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o sam silnik to oceniam go dobrze, oprócz głowicy która ma tendencje do pękania
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia KIA, lubi zgrzytnąć, w tej chwili po 250.000 skrzynia praktycznie do wymiany, ale do 200.000 sprawowała się dobrze.
3,0
Układ jezdny
Z przodu zawsze coś wali i puka, jednak dosyć wytrzymały jak na Polskie drogi, końcówki itp wymieniałem jakieś 50.000km temu i nadal jest ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przeciętna, małe lusterka zdecydowanie ją ograniczają.
2,0
Ergonomia
Jednym słowem kiepsko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, a w lato...hm też grzeje.
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dosyć przestrzeni, wajcha zmiany biegów jest zbyt nisko, pozostali dwaj pasażerowie mają bardzo niewygodne pozycje, szczególnie ten po środku, niema jak nóg schować. Twarde fotele.
1,0
Wyciszenie
Napisze tylko że jest głośno, nawet bardzo, szczególnie po przejechaniu 200000km.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętnie pali ok 13-13,5 na 100km, po 250000km oleju nie bierze, wymiana podzespołów tania i tanie koszty części.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu samochodu jest śmiesznie mała, także jak na początek jakiegoś biznesu jak najbardziej opłacalny zakup, ale należy pamiętać że trzeba mieć w zanadrzu parę złotych na ewentualne naprawy, które na pewno się zdarzą.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwile jest coś do zrobienia, jak nie przekaźnik to przełącznik a to znowu inna duperelka, i tak w kółko.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Więc tak wymiana głowicy (pęknięta), awarie alternatora i układu elektrycznego, przeciekająca maglownica ( ale jakoś się jeździ ), rdzewiejąca blacha - wszędzie gdzie to możliwe, wymiana przewodów od wtrysków, wymiana pompy hamulcowej, nie pisze o takich rzeczach jak wszystkie możliwe łożyska, rolki, sworznie, tarcze, krzyżaki itp bo co 50.000 trzeba wymienić wszystkie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 90KM 66kW
[l/100km]