jest to niewątpliwie samochód wart pieniędzy (małych) jakie za niego zapłacimy biorąc pod uwagę bogate wyposząenie i dosyć małą usterkowość, będziemy jeżdzić samochodem klasy wyższej, którego ewentualne naprawy nie zrójnują nam portfela (ceny części jak do nubiry)- polecam chyba że komuś przeszkadza brak prestiżu
Wrażenia
4,0
Silnik
bardzo elastyczny, lecz ma trochę za mało mocy w stosunku do masy i dlatego jest trochę leniwa do setki natomiast b.mile zaskakuje przyśpieszeniem na trasie na 5 biegu i to przy dużych prędkościach
3,0
Skrzynia biegów
ma zbyt duże przełożenia- jak w autobusie czasem jest mały problem ze wstecznym (potrafi zgrzytnąć) ale jest dobrze zestopniowana ma fantastyczny 5 bieg na którym nie ma potrzeby redukcji przy wyprzedzaniu więc w trasie zapominamy o skrzyni
4,0
Układ jezdny
bardzo cicho i łagodnie pokonuje wszelkie nierówności i dziury jest b.miękka co przekłada się na komfort jazdy, zawieszenie mogło by być troszkę trwalsze ale przy naszych drogach i tym ciężaże jest nieźle- zważywszy na tanie części
Komfort
3,0
Widoczność
dla niskiej osoby nie jest za dobra ponieważ siedzi się dosyć nisko a linia drzwi jest wysoka
5,0
Ergonomia
bez zarzutu jedynie mogłoby być więcej schowków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jedno i drugie jest ok. choć czasem paruje jak jest zimno i pada deszcz wtedy trzeba włączyć klimę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i przede wszystkim z tyłu (wydaje mi się że więcej niż w starej BMW7)
4,0
Wyciszenie
ogólnie jest ok. Przy delikatnej jeździe nic nie słychać tylko lekki szum opon natomiast przyśpieszając na wysokich obrotach trochę dokłucza silnik. Nawet czym szybciej tym ciszej- jadąc dłużej z prędkością 200km/h można cicho rozmawiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na 2 litry i ciężar samochodu jest dobrze w mieście 12-14l LPG w trasie ok.10l i to bez różnicy czy jedziemy 100 czy 150km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
j.w
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory nie było większych problemów małe niedomagania centralnego zamka i chyba na tyle. Trzeba smarować szyby w prowadnicach i antenę to będą mniej problematyczne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelka pod głowicą 130.000km i przy okazji wymieniłem szklanki bo czasem postukiwały (ponoć od jazdy na LPG 100.000km) przecieka maglownica (nie opłaca się regenerować nowa kosztuje 1000) robiłem niedawno łożyska kół z przodu i pare elementów zawieszenia-jest to żecz normalna
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 136KM 100kW
[l/100km]