Przeciętne auto, jedno z najbardziej bezpłciowych aut jakimi miałem możliwość jeździć. Kiepski na zakrętach, hamulce przeciętne, jakość wykonania niezadawalająca. Trzeba uważać na kiepskie instalacje gazowe.
Całe szczęście, że sprzedałem już ten samochód.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6 16V ma przyzwoite osiągi, ale nie zachwyca kulturą pracy. Zwłaszcza w połączeniu z kiepską instalacją gazową.
3,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą prawidłowo.
3,0
Układ jezdny
Nieprecyzyjny. Wspomaganie ułatwia manewry.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność raczej kiepska - końca maski nie widać, końca bagażnika też nie (w sedanie). Przednie słupki mocno ograniczają widoczność do przodu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedyny minus to miejsce umieszczenia sterowania szybami elektrycznymi. I regulacja kierownicy by mogła być w większym zakresie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem chłodzi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nawet sporo, z przodu nawet wysocy pasażerowie znajdą dla siebie miejsce, gorzej z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Słabo wyciszony. Słychać pracę zawieszenia oraz pracę silnika.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie. Głównie jeździłem po mieście, na krótkich dystansach. W połączeniu z kiepską instalcją gazową, którą miałem - spalanie dochodziło do 20 litrów gazu. Trochę za dużo nawet jak na takiego 106 konnego potwora ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Główna zaleta lanosa to cena. Do 10 tys złotych można przebierać/wybierać wśród aut poniżej 10 lat.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo denerwujących małych ustarek. A to zerwana linka sterowania nawiewem, a to zacinające się zamki. Sporo tego naliczyłem w czasie eksploatacji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik ma tendencję do puszczania oleju uszczelniaczami rozrządu, łożysko oporowe ma tendencję do buczenia. Zawiaszenie w miarę solidne. Czasami sworznie wachaczy z przodu padają. Częste błędy komputera.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]