Jest tak - jak się do niego przesiada z takich aut jak np. Ford Mondeo, Audi A3 czy innego Mercedesa, to ma się wrażenie, że to taczki. Słabo wykończony, słabe materiały, jest taki... plastikowy.
Ale skubaniec nie psuje sie (poza ta nieszczęsną klimą), jest tani w eksploatacji i wygodny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Co do osiągów - nie mogę narzekać. Rakieta to to nie jest, lubi obroty i w dole mu ciężko, ale powyżej 3 tys ma swój ciąg. Co do kultury pracy - taka sobie.
3,0
Skrzynia biegów
W biegi trafiam bez problemu, choć mogłaby byc bardziej precyzyjna. W zimie jest problem - olej za bardzo gęstnieje i pierwsze pare kilometrów trzeba zmieniać biegi przy pomocy dwóch rąk.
2,0
Układ jezdny
Wszyscy Lanosiarze wiedzą, że zawieszenie tego auta to tragedia. Można za tanie pieniądze zmodyfikować. Choć żona mi nie pozwoliła, bo jako pasażerka uważa, że to najwygodniejsze auto jakim jeździła. Fakt - pasażerowanie czują się jak w salonce. Kierowca musi znosić katorgę. Choć z drugiej strony mozna pojeździć po dziurach i nie tracić plomb w zębach. Po 60 tys. km nie robiłem nic z zawieszeniem - więc wg mnie trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki - ok. Z tyłu trochę gorzej (SEDAN). Aole jeździłem gorszymi - pod tym względem - samochodami.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką - tak jak ma być. Bez zblędnych wynalazków i udziwnień a la Ford czy Citroen.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu dobrze. Są tacy, którym parują szyby - nie znam problemu, bo mam klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tą klasę jest bardzo dobrze. Oczywiście 5 osób ma ciasno, ale 4 jadą bez męczarni.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie - musiałem wyciszać sam - z dobrym skutkiem. Pozbyłem się dudnienia kamieni o karoserię, szumu wiatru przy dużych prędkościach. Niestety, silnik pracuje głośno - jak na dzisiejsze standardy. Wybaczam mu to - to konstrukcja z połowy lat 90-tych, inaczej to wtedy wyglądało...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam LPG - założone przez solidnych fachowców, więc nie mam problemów jak niektórzy, tankuje dużo za małe pieniądze. Oczywiście za benzynie nie byłoby dobrze -ale... mam przecież LPG. Na trasie pali 8 l, w mieście 12 l. Przeglądy w miarę tanie, poza tym to jedno z ostatnich aut, które można u kowala naprawić - mało zbędnej elektroniki, więc zaprzyjaźniony "pan Kazio" za flaszkę naprawi. Tyle, że poza jedną rzeczą, o której później, nic mi się w nim jeszcze nie zepsuło.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znam auta z lepszym stosunkiem;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go 5 lat, przejechałem 60 tys. - a więc niewiele. Nie zepsuło mi się nic poza klimą. To wada Lanosów - z serii "ten typ tak ma". 5 lat i skraplacz do wymiany. Kupiłem na Allegro za 400 zł i cieszę się klima dalej. Pozostałe rzeczy to eksploatacja - klocki, olej, żarówki, nic się nie psuje. Auto trwałe, choć na takie nie wygląda. Jestem wręcz zdziwiony...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klima, jak pisałem - całkowity koszt naprawy 600 zł. Silnik, sprzęgło, skrzynia biegów i inne kluczowe elementy samochodu - bez zarzutu.
Ciekawostka - pod hipermarketem jakaś idiotka uszkodziła mi błotnik wózkiem na zakupy - zdarła lakiej - wygląda na to że "do żywego". Drugi rok to mam i nie koroduje. A więc jest dobrze zabezpieczony.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]