4+ wg mnie. Swego czasu ludzie wieszali psy na tej firmie, ale to chyba sprawka konkurencji (dość udana) ponieważ Lanos jest naprawdę niedocenianym autem. Mam model 1.6 SX z 98r (Koreańczyk) i naprawdę auto jest bezawaryjne (nie licząc usterek powstałych z mojej winy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wystarczający jak na takie auto. Elastyczny (1.6) choć paliwożerny - ok 0,5 do 1 l więcej niż konkurencja (Ford,Opel, Seat,Fiat). Mimo tego bardzo sympatyczny. Maksymalnie jechałem nim ok 190 km/h (Pb 98).
5,0
Skrzynia biegów
Chyba najlepszy element w aucie. Bardzo dobrze dobrana. Niezawodna. Słyszałem że konstrukcja pochodi z Antypodów.
4,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę to w normie. Podobny jak w Astrze 1. Trochę zbyt łagodny na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przednie słupki są za szerokie ale da się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Jak w japońcu, gdyby nie toporne plastiki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośne ale efektyywne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nieco mniej (niewiele) niż w "większej" Octavii. Największy mankament - krótkie i nieprofilowane siedzenia. Miejsca podobnie jak u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Do 90-100 km/h wszystko Ok. Powyżej już zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali nieco więcej niż Opel czy Ford, ale ma lepszy silnik. LPG - miasto 9,5-11 l, trasa 7,5 do 9 l. Zalezy od predkości.
Naprawy po gwarancji nie sa drogie (nie w ASO) ponieważ auto jest popularne i części sa wszędzie dostepne (największa zaleta). Ceny w normie a nawet niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W pewnym momencie ceny tych aut przestały spadać i teraz (mimio importu z Niemiec) stoja w miarę równo. Rynek chyba je docenił.
Niewiele kosztuja i niewiele sie psuja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
TO NAPRAWDĘ NIEZAWODNE AUTO. Mój ma przejechane 170 000 z czego 100 000 na gazie !!! Gdy dotrzymuje się terminowych wymian elementów - niezawodne. Lać olej, benzyne , wymieniać filtry i płyny - cała filozofia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem trzy poważne usterki z MOJEGO niestety powodu:
1- pasek rozrządu przejechał 12 000 za dużo. Trzeba pamiętać o tym elemencie !!! zerwał się - 2 000 zł naprawa.
2 - w lato startowałem na LPG i wtryskiwacze mi się zamuliły - przepchanie - 100 zł lub wymiana 550 zł.
3 - w lato miałem mało benzyny w baku (jeździłem na LPG) i pompa paliwa mi się przegrzała. musi być conajmniej 1/3 baku benzyny. Taka mała rada.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]