Za takie pieniążki, ciężko jest się spodziewać czegoś lepszego. Moim zdaniem dobre auto na długie lata. W firmie, w której pracuję są dwa lanosy, które mają, pierwszy 280 000 km, a drugi 320 000 km przebigu i oba jeszcze jeżdżą i mają się calkiem nieźle. Dodom jeszcze, że tymi lanosami jeździ wiele osób ! i na dobrą sprawę wszyscy je katują... Mój narazie ma 102 000 km i mam nadzieję, że jeszcze długa droga przed nim :D
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek mógłby być odrobinkę bardziej zrywny. Jeździłem VW Polo (´96r) z motorem 1.4 60 km (!!!) i na pierwszych dwóch biegach rwał kapcia, bez konieczności "gazowania go", u lanosa mi tego brakuje. Żeby zerwać przyczepność potrzeba go przykazować. Zdecydawanie do spokojniejszej jazdy niż do szaleństw. Na gazie max. 180 km/h (trasa łódź-piotrków tryb.)
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to chyba najgorsza rzecz w lanosie... Gdy jest zimno, biegi wchodzą badzo ciężko. Ponadto mam problemy ze wstecznym; czasami przy wrzucaniu skrzynia zgrzyta (trzeba przygazować do ok. 2000 rpm)
4,0
Układ jezdny
Wg. mnie ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność niezła, chociaż do tyłu słaba. Lusterko zewnętrzne kierowcy jest do bani, nie wiem czemu i po co, ale przybliża obraz odbity, co utrudnia w ocenie odległości, tym bardziej że lusterko wsteczne, zewnętrzne pasażera i wewnętrzne są "normalne"
4,0
Ergonomia
Jedyne co mnie boli, to to, że miejce montażowe radia jest zbyt nisko, co zmusza kierowcę do odrywania wzroku od jezdni przy próbie, np. przełączenia źródła dźwięku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie aż za dobrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu mało miejsca na nogi, chyba, że na przednich siedzeniach jeżdżą dwie kobiety... Ponadto bardzo ciężko znaleźć wygodną i bezpieczną pozycję za kierownicą
2,0
Wyciszenie
Tutaj mizernie. Silnik ryczy jak w ciągniku rolniczym. Biegi (przy otrzejszej jeździe) zmieniam przy około 4000 - 4500 rpm, ponieważ powyżej silnik ryczy nie do wytrzymania, jakby próbował powiedzieć: "dociśniesz mi jeszcze a się rozlecę"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali raczej sporo, taki mały smoczek, aczkolwiek to przełknięcia. Naprawiac go często nie potrzeba i to uważam za ogromny plus; jest w miarę bezawaryjny. Jeżeli przyjdzie już cos naprawić, to też możemy być spokojni, ponieważ daewoo ma najtańszy serwis w polsce, a ponadto części nie sią drogie
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo: "zawsze mogłoby być lepiej" :P
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie wymieniłem tylko sonde lambda przez dwa lata użytkowania. Poza tym to denerwujące są odrobinkę dźwięki w kabinie, jakieś drobne trzeszczenia plastiku i tym podobne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 86KM 63kW
[l/100km]