Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Lanos Sedan

Kopernikus, 20 lat temu
Silnik 1.5 i 86KM 63kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 71 tys. km
Daewoo Lanos Sedan 1.5 i 86KM 63kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Kupiłem 2 lata temu za mniej niż połowę ceny nowego ale w tym czasie wyglądał jak nowy ( i teraz też ). Zupełnie nie rozumiem dlaczego poprzedni właściciel się go pozbył, bo takiego autka z takimi właściwościami i parametrami i ceną to już na pewno nie kupi ( chyba, że chce się pokazać w innym logo, ale później ( jak nie ma kasy ) to i tak będzie żałował - b. drogi serwis i części np. wszystkie peugeoty )
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniały silnik. Do tej pory żadnych problemów. Cichy, duży moment obrotowy. Można jechać 60km/h na piątce. Nie przecieka, wogóle nie dolewam oleju. W porównaniu z megane, który ma 75 koni to rewelacja. Tamtego zamula już przy 90 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą lekko i krótkie skoki. Nie ma problemów z zmianą biegów ( jedynie zimą przy - 25 stopni ).
5,0
Układ jezdny
Po zmianie charakterystyki zawieszenia ( sprężyny przód i tył wzmacniane i przód amortyzatory gazowe ) nie widziałem auta które się lepiej prowadzi. Nie przechyla się na zakrętach, trzyma się równo drogi. Przy powyżej 120 km brak efektu "myszkowania" na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być nieco lepiej do tyłu ( sedan ). Pozatym ok. Widać przechodniów na przejściu ( w berlingo zasłaniają słupki ).
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe powietrze pojawia się dopiero po 3 km.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 190 wzrostu da się znieść. W porównaniu z seicento czy matizem - tam nie ma już jak biegu włączyć.
5,0
Wyciszenie
Po drobnej modyfikacji polegającej na dodaniu materiału wyciszającego do wszystkich drzwi i podsufiki brak konkurentów z innej strony. Jak się jedzie 90km/h to po prostu nie słychać silnika i minimalnie odgłosy z zewnątrz. Po modyfikacji znikł szum kół i powietrza oraz odgłosy zawieszenia ( z tąd wniosek, że oszczędzili na materiałach w fabryce a mogłoby być znacznie lepiej).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy delikatnej jeździe ( jedna osoba )( miasto) średnio 6,5 l/100km. Na trasie rewelacja: 5,6 ale nie można przekraczać 110 km/h. W zimie w mieście pali o ok. ponad 1 litr więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na super prostotę konstrukcji ( brak elementów komputerowych oraz precyzynych bynajmniej nie zmniejszających komfortu jazdy ) większość napraw można wykonywać w własnym zakresie z pominieńciem zdzierających ASO gdzie i tak robią prawie wszystko na odwal. Przykładowo końcówka drążka to 50 PLN wraz z wymianą ( i geometrią ).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana końcówki drążka kierownicy, akumulator ( ze starości), tuleja gumowo-stalowa przód (przez polskie drogi), guma amortyzator tył ( drobnostka ), elementy zawieszenia: sprężyny + amortyzatory ( dla lepszej jazdy), materiały eksploatacyjne: świece, olej, kloce, paski.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nie wiem co to jest.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Lanos Sedan 1.5 i 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
9,0
l/100km
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Lanos Sedan