Wspaniale, nie kupiłbym megane czy pegeout 306 ponieważ jest gorzej z awaryjnością i ceny serwisu kosmiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik b. cichy, megane nie równa się. Wysoka dynamika, na piątce można jechać nawet 50 km/h, w górach rzadko włączam trójkę, silnik bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami problem z wrzutem wstecznego, jeszcze gorzej jest w Felicji. Także to jest chyba standard.
4,0
Układ jezdny
Fabryczny jest miękki i niestabilny. Po zamontowaniu na tył i przód sprężyn wzmacnianych auto lepiej się prowadzi niż megane. Bardzo wzrasta stabilność i precyzja kierowania. Przy ponad 120 już nie buja. Stuki można łatwo wyeliminować zmieniając końcówki drążków lub tuleje przy wachaczach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie najgorsza z przodu, do tyłu mniej niż przeciętna, ale podczas jazdy to nie przeszkadza.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się po ok. 3 km i dopiero wtedy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na 190 wzrostu z przodu może być. Z maluchem nie ma porównania, bagażnik b. duży ( w porównaniu z Seicento lub uno lub megane ). ( dotyczy wersji sedan).
5,0
Wyciszenie
Nie słychać silnika do 90 km/h. Wyciszenie na odgłosy z zewnątrz wspaniałe, dużo lepsze niż w Felicji ( ale po wstawieniu materiałów wyciszających w drzwi i podsufitkę - prosta modyfikacja). Od chwili modyfikacji zamykanie drzwi wydaje zupełnie inny dźwięk, znikają też odgłosy zawieszenia i szumy zewnętrzne w tym od kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe na trasie w pojedynkę to 5.5 litra, przy prędkości ok. 110 pali max. do 6, W mieście ok. 6.5. W zimie wzrasta do max. 7.5 ( przy mrozie powyżej -13C ). Rewelacyjne. Jednak zależy od sposobu jazdy, przy dynamicznej wzrasta o około 1 litra jak w każdym innym zachodnim.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto klasy średniej, 5 letnie można kupić za 17 tys z małym przebiegiem, kupując nowy zachodni trzeba liczyć się z wydaniem 3 razy więcej i później części b. drogie a komfort taki sam , części unikatowo tanie, serwis - lepiej unikać ASO i serwisować u znajomego mechanika (można tak ze względu na prostotę konstrukcji ).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana przewodów wysokiego nap. ( spalił się jeden kabel), drążek kierownicy ( 60 tys km), amortyzatory przód ( 70 tys. km), guma pod amortyzator tył. ( 70 tys), tuleja stalowo gumowa przód ( 70 tys. ). Wszystko za grosze ( razem z robocizną ) więc uznaje to za drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawodzi ( jak na razie ).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 86KM 63kW
[l/100km]