Inne
: Za tą cenę nie można mieć większych zastrzeżeń do czegokolwiek
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Trochę bierze progi
Układ elektryczny
: Elektryczne szyby nie do końca działają tak jak by się tego chciało
Układ hamulcowy
: Do hamulca trzeba się przyzwyczaić, bo słabiutkie
4,0
Całokształt
Podsumowując, tanie części, każdy mechanik naprawi, dużo usterek można samemu usunąć w przydomowych warunkach, spalanie mogło by być mniejsze, no ale cóż... Wygodne i prawie komfortowe auto przeznaczone tak jak segment auta: klasa średnia niższa, własnie dla klasy średniej niższej, lub dla deko mniej pijącego studenta :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik to mój model wyposażony jest w jednostkę koreańską 1.5 16v dysponującą mocą prawie 100KM, aby czuć moc trzeba trzymać wysokie obroty, ogólnie nie zawiódł mnie nigdy a zrobiłem nim 20 tyś, standardem jest cieknąca uszczelka pod pokrywą od zaworów w zasadzie zmieniam ją co roku. Poza tym OK
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia troszeczkę ma braki, w zimie przy zimnym silniku działa trochę opornie, generalnie biegi wchodzą płynnie, jak dla mnie może być.
4,0
Układ jezdny
Trochę miękkie zawieszenie, wygodne ale nie do sportowej jazdy. Układ kierowniczy ok nie zauważyłem aby go jakoś namiętnie ściągało. Zawieszenie trochę hałaśliwe nawet po wszelkich wymianach, ale można się przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak dla mnie przyzwoita, lusterka boczne trochę małe, ale jak na auto w tej cenie i gabarytach da się przeżyć. Lusterko wsteczne trochę blisko czoła kierowcy, przesiadając się z innego auta można mieć wrażenie, że ma się je prosto przed oczami (czasem można przywalić głową)
4,0
Ergonomia
Co do ergonomii, miejsca jest sporo, deska rozdzielcza bardzo czytelna, jest na niej to co być powinno, wszystko działa bez zarzutów. Po przejechaniu dystansu 500km jakoś specjalnie nie odczułem bólu kości, jak dla mnie mega wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój model trochę długo się nagrzewa w zimie, ale jest to do przeżycia. Klimy nie posiada, więc nie mogę się wypowiedzieć na temat jej działania. Jak już się nagrzeje to jest zupełnie cieplutko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsc sporo, można się wygonie rozsiąść, nie można na to narzekać. Bagażnik również bardzo duży i pojemny, u mnie przeszkadza trochę koło zapasowe które swobodnie leży gdyż w jego miejscu znajduje się butla LPG.
3,0
Wyciszenie
No cóż za cicho to w nim nie jest, ale na pewno lepiej niż w polonezie itp. Poruszając się nie szybciej niż 130km/h sytuacja jest do wytrzymania. Bardziej przeszkadza słabe wyciszenie zawieszenia i terkotanie trochę tandetnych plastików na nierównościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest chyba najciemniejsza strona mojego Koreańca składającego się w 95% z polskich części. Jeżdżę głównie na LPG, a sprawa wygląda tak: na długich odcinkach przy bardziej dynamicznej jeździe udawało mi się mieścić w 10L/100km, w dość zakorkowanym Wrocławiu potrafi spalić nawet 14L/100km przy zupełnie normalnej jeździe. Zauważyłem nawet że jeżdżąc dynamicznie(zmiana biegu w granicy 3,5tys obrotów) spala tyle samo co przy zamulaniu do 2,2 tys obrt.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że za tą cenę nic w tym roczniku, wyposażeniu i dość ciekawym design się nie nabędzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest na pewno atutem Lanosa. Raczej nie można powiedzieć o dokuczliwości jakichś konkretnych usterek. Mój model działa bez zarzutów, należy pamiętać tylko o regularnych wymianach płynów, świec, filtrów, rozrząd najlepiej co 60 tyś, ja tak czynie, koszty nie duże a wiem że w każdej chwili mogę wsiąść i jechać na drugi koniec Polski bez jakiegokolwiek strachu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnej usterki raczej nie odnotowałem i wśród znajomych i sąsiadów którzy również mają auto tej marki jest ono wysoko chwalone pod względem niezawodności. Jak za te pieniądze mogę z czystym sumieniem polecić
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 100KM 74kW
[l/100km]