Inne
: Ogół i taniość utrzymania (poza paliwożernością)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wyrobienie się układu wybierającego biegi
Zawieszenie
: Głuche stuki o których się mówi że nie do wyeliminowania bez długiego wymieniania
Karoseria
: pęcherz na nadkolu, no cóż kamyki :D
4,0
Całokształt
Jeżdżę już tym autem 4-ty rok i gdyby była w nim klima (a nima) to nawet bym nie myślał o zmienieniu.
Miesca dość bagażnik (sedan) zachwyca nawet dziś (no gdyby nie pałąki wchodzące do srodka).
Dynamika wystarczająca (czasem tzw \"umcyk\" dziwi się w swoim beemwuu czy folswagonie że go daję radę szybko minąć czasem gamonie podciskają gaz w trakcie ich wyprzedzania.
Wygląd (kwesta gustu) mnie się podoba dalej, dlatego mam problem w wyborze następcy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny jednak wyraźnie lubi obroty powyżej 3500, bo silnik DOHC i zmienia mu się geometria dolotu, no wówczas wręcz odlot :D naprawdę na 2-ce trzeba uważać bo ciągnie szybko do 7 tysięcy
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia a właściwie wybieranie biegów przy 130 tys już szwankuje. Trzeba było wykasować luzy bo 2-ka nie wchodziła. A jak ustawiłem 2-kę to nia było 5-tki. No ale teraz już jest na 5. Następnym razem mechanicy grozili wymianą mechanizmu zewnętrznego.
3,0
Układ jezdny
No nie da się ukryć na polskich drogach stosunkowo częste wizyty z luzami i z stukami na warsztacie. Obecnie jak to mówią turlają się kartofle i już nic z tym nie zrobię bo luzów nie ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Znośnie. Przednie belki chyba w każdym aucie obecnie przeszkadzają (bo sztywność kabiny), stare skody i fiaty to miały beleczki jakby ich nie było ach.
4,0
Ergonomia
Jakieś drobiazgi do których można się przyzwyczić. choćby otwieranie okien między fotelami. Ale za to uchwyt na kubki/butelki wzór dla innych nawet w wyzszej klasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nie narzekał i to zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Da się słuchać radia do około 110 km/h potem szum. No oczywiśce z zamkniętymi oknami :D
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż każde następne auto jakiekolwiek wybiorę będzie paliło mniej. 10 l miasto 7,5 trasa.
Naprawy i ymiany łattwe i tanie. Wspaniały dostęp można wile zrobić samemu (jak ktoś lubi) a jak się pojedzie do warsztatu to też nie trzeba płakać że Pan już kolejne cios odkręcił bo części i praca przy lanochodzie tania jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
No za poniżej 10 tys to nie szukajcie nic innego tylko bierzcie nie bite i z klimą w lecie dmuchawa słobowita.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w tytule drobiazgi, drobne i naprawialne za drobne. Często tylko sugestia warsztatu co zrobić i wskazanie palcem co pękło i jest na wierchu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nei zdarzyło, zawsze docieram do celu podróży. To pewnie też kwestia \"wsłuchania\' się w auto i działań profilaktycznych. Patrz drobiazgi.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 100KM 74kW
[l/100km]