Świetny samochód, posiadam go od 8 lat, kupiłem go z przebiegiem około 80 000 km, zrobiłem konserwację podłogi i od tego czasu dojeżdżam nim codziennie, wraz z dwoma kumplami trochę ponad 100km w dwie strony do pracy. Stara instalacja drugiej generacji, założona na początku tego stulecia (2003 rok), oparta na sterowniku BING spisuje się rewelacyjnie. Sporo robię kilometrów tym samochodem, spalanie wychodzi mi około 7 l LPG w lecie i niecałe 8.5L LPG w zimie. Zrobiłem nim tak ponad 250 000 km. Nigdy nie zawiódł nas w czasie jazdy (zawsze dotarliśmy do pracy ;P ) Koszty eksploatacji są śmiesznie małe, a dzieląc je dodatkowo na trzy osoby paliwo + eksploatacja wychodzi taniej niż bilet miesięczny. Części są śmiesznie tanie. Silnik 1.4 spisuje się dobrze, przy moim przebiegu zawory zaczynają coraz głośniej pracować, możliwe że w najbliższym czasie szykuje się remont. Ale ogólnie to od 8 lat i 250 kkm nie robiłem w nim żadnego poważnego remontu. Wymiana oleju, filtrów i jakichś gum w zawieszeniu co jakiś czas. Ponad to to nic. Aż sam jestem w szoku, że koreańsko polska produkcja potrafi być tak wytrzymała. A naprawdę o ten samochód nie dbam jakoś wybitnie. Blacha jest zdrowa, nawet bardzo jak na daewoo, może to dlatego że lata temu zleciłem zrobienie dobrej konserwcji, a może temu że na 99,9% nie był rozbity. Wygoda przeciętna, miejsca dla 4 osób jest dosyć. Trasę 600km spokojnie da się zrobić bez wizyty u ortopedy ;) Miejsca na bagaż dużo, a po złożeniu kanapy można przewieźć chyba wszystko. Nawet przeprowadzki realizowałem lansonem także da się wszystko. Plastiki skrzypią czasem, układ kierowniczy nie jest precyzyjny jak w jakiejś rajdówce. Ale jezdzi, pali mało, kosztuje jeszcze mniej. Nic dodać nic ująć ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Sporo przejechał, 340kkm (100% pewny przebieg), a właściwie nic poważnego nigdy mu nie dolegało. Od wymiany do wymiany nie trzeba dolewac oleju ani innych płynów eksploatacyjnych. Jest dobrze i tanio.
5,0
Skrzynia biegów
Do szybkości rodem z ferrari jej daleko, ale gdyby nie to że biegi się czasem zmienia, to nie wiedział bym że jest zainstalowana w tym pojeździe
5,0
Układ jezdny
Nie jest zbyt precyzyjny, ale przecież to nie sportowa honda czy jakieś inne cudo. Nigdy nie miałem tym samochodem wypadku, pomimo sporego kilometrażu, a więc można stwierdzić że jest tak zbudowany żeby bezpiecznie przemieścić się z punktu a do b.
Komfort
5,0
Widoczność
Nawiewy działają, dziur w podłodze nie ma więc szyby nie parują. Lusterka są, widać nawet przez nie ;)
4,0
Ergonomia
Mniej więcej standard, nawet chowany w kokpicie uchwyt na dwa kubki jest
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimy nie mam, ale ogrzewanie działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 4 osoby można podróżować w "komforcie i prestiżu" - prawie jak w passerati quatro drzwiowe w te de i... ahahah..
3,0
Wyciszenie
przeciętnie, bo w sumie wyciszony jak avensis np to lanos nie jest, ale w starym golfie miałem głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda za pół darmo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Skoro w 2016r można go kupić za jakieś 3000zł (w przyzwoitym stanie) i to z gazem, to chyba nic tańszego się nie znajdzie .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem jakiś gumowy element zawieszenia zacznie pukać, albo drzwi będą skrzypieć, ale nigdy nic poważnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic poważnego się nie przydarzyło
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]