Nigdy więcej. Wstyd że takie auta robi FSO
Ponadto nieoficjalnie dowiedzialem się od serwisanta, że taka instalacja gazowa nigdy nie powinna być zamontowana w moim samochopdzie
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik głośny jak diesel o bardzo mulastej dynamice. Posiadam auto z instalacją gazową montowaną przed wyjechaniem z salonu, czego absolutnie nie polecam przyszłym kupującym. Podczas zmiany biegów lub jazdy na luzie silnik pracuje na wysokich obrotach, które spadają dopiero po zatrzymaniu się auta. Serwis nie umiejąc sobie z tym poradzić orzekł, że te typy tak mają. Unikać ASO w Rzeszowie
2,0
Skrzynia biegów
Zimą do zmiany biegów trzeba używać dwóch rąk. Mimo wciśnięcia sprzęgła do podłogi czasami zmianie biegów towarzyszy zgrzytanie
2,0
Układ jezdny
Wspomaganie pracuje ciężko i nieprecyzyjnie. Przykładowo skode Fabie prowadziło się jedną ręką jak po sznurku, w Lanosie by tor jazdy był prosty trzeba cały czas wykonywać ruchy kierownicą lewo-prawo. Koszmar
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność nie najgorsza, ale co z tego jeżeli w deszczowe dni prawie cały czas zaparowana przednia szyba, chyba że włączysz ciepły nadmuch i rozbierzesz się do majtek
3,0
Ergonomia
Trzy przełączniki na krzyż- może być
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie upał a w zimie syberia pomimo załączonego wentylatora który hałasem potrafi przyprawić o ból głowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Chyba jedyny plus w tym samochodzie
1,0
Wyciszenie
Gdyby ta rubryka była zatytułowana "Zagłuszenie", to oceniłbym na 5, wnioski proszę wyciągnąć samemu. Głośna praca silnika + szum pochodzący od kół (sprawdziłem na różnym ogumieniu) odbiera chęć do podróżowania
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie instalacja gazowa to katastrofa. Auto jest na gwarancji i posiada pakiet 3-letniej bezpłatnej obsługi, co zaznaczam jest fikcją, dlaczego- wyjaśnię poniżej
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana centralki od zamka centralnego, który był domontowany przedsptrzedażnie(1 rok gwarancji)-80 zł. Dwukrotnie padł immobilaizer, twardy i nietrzymajacy hamulec ręczny, trzaski z deski rozdzielczej. Próba zlokalizowania i usunięcia trzasków z deski po trzech godzinach pracy obsługi w ASO spełzły na niczym i zostały zakończone słowami " Panie dajmy spokój bo ja tu dzisiaj nic nie zarobię". NIe wspomnę już oczęstych niedomaganiach instalacji gazowej za co na gwarancji musiałem słono płacić
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]