Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Lanos Hatchback

kosmal3006@op.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 106KM 78kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-2004 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo trwałe zawieszenie. Pomimo mojego stylu jazdy (nie omijam każdej napotkanej studzienki, drogi leśne i inne nieutwardzone a po nierównej drodze wcale nie jadę 30km/h) amortyzatory 66- 71% sprawności i brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : ciągłe problemy z wolnymi obrotami - odpiołem wtyczkę od silnika krokowego na rozgrzanym silniku w trakcie jego pracy i jest spokój tylko lubi gasnąć aż się troche nie rozgrzeje po odpaleniu
Układ hamulcowy : skorodowały przewody nad tylną belką - wymiana na miedziane
Układ elektryczny : nie można już otwierać szyby pasażera za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy ale zamknąć się da
4,0
Całokształt
Całkiem dobre auto, nie idealne ale powyżej przeciętnej jeśli chodzi o stosunek cena/jakość. Silnik dość żwawy, ma niezłego kopa powyżej 4000obr jak się jedzie w pojedynkę a im więcej pasażerów no to wiadomo. Jak na 1.6 to elastyczny, nawet na 5tce da się sprawnie wyprzedzać ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałoby się już coś mocniejszego.Zawieszenie za miękkie do tego silnika trochę buja no ale na nasze drogi nie nadaje się decha. Bardzo trwałe. Układ kierowniczy OK. Jeśli chodzi o spalanie to jak na lanosa jestem zadowolony. Trzeba dbać ostan tech., umieć jeździć (umieć to nie znaczy wlec się jak kondukt pogrzebowy)- wyczuć silnik a da się zmieścić w 8l spokojnie w cyklu mieszanym. Auto było tanie więc nie można oczekiwać cudów - pęknięte mocowanie linki od sterowania nawiewem, problemy z wolnymi obrotami, porysowana przednia szyba - chyba jest ze zbyt miękkiego szkła, sterowanie el. szybami - szyba prawa przednia nie otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, pewnie coś nie łączy w przełączniku w jedną stronę bo w drugą tak - szyba się zamyka. Bardzo dobrze, że nie mamy tu rozbudowanej elektroniki jak we francuzach, proste i sprawdzone rozwiązania GM, choć troszkę zalatujące tandetą i niekiedy widać oszczędności w montażu (spasowanie) i na jakości materiałów wykończeniowych. Ogólnie jak za te pieniądze jestem zadowolony z tego samochodu. Największym jego plusem są chyba śmiesznie tanie części zamienne, z czego znaczna część jest wspólna z Oplami:Kadett, Astra I, Vectra A, Calibra. W razie czego można zrobić bez problemu swapa na większą jednostkę z Opla, wchodzi nawet v6 z Omegi. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody - można się zmieścić spokojnie w 300zł, kompletne sprzęgło LUK podobnie(cena samych części bez robocizny). Bardzo mi się podoba to, że wiele napraw, modyfikacji i czynności serwisowych mogę zrobić sam a nie jak to np. w renówkach trzeba z głupią żarówką jechać do serwisu bo jakiś matoł z Renault tak skomplikował procedurę wymiany tego elementu, żeby jak najwięcej kasy zostawić w ASO. Aha uwaga na serwisy Daewoo a raczej dawne byłe serwisy - pracownicy tych punktów często nie mają pojęcia o samochodach, chyba wcześniej odstawiali fuszerkę w polmozbytach i ich wiedza (żadko fachowa) kończy się na FSO1500 i Polonezie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość żwawy, ma niezłego kopa powyżej 4000obr jak się jedzie w 1-2 osoby a im więcej pasażerów no to wiadomo. Jak na 1.6 to elastyczny, nawet na 5tce da się sprawnie wyprzedzać ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałoby się już coś mocniejszego.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa prawidłowo, dobrze zestopniowana.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie za miękkie do tego silnika trochę buja no ale na nasze drogi nie nadaje się decha. Bardzo trwałe. Układ kierowniczy OK. Po zmianie tylnych amorów na Kayaby i sprężyn na wzmacniane (drut o grubszej średnicy) auto prowadzi się lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak dla mnie niezła.
4,0
Ergonomia
Do ergonomii nie mam zastrzeżeń ale zawsze może być lepiej
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja powinna być lepsza ogrzewanie wystarczające. Wkurzają tylko pękające mocowania linek sterujących nawiewem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnio, z przodu trochę za wąsko, jak się wrzuca 5kę to pasażer nie powinien się za bardzo rozkraczać bo się go szturcha w kolano
3,0
Wyciszenie
Przeciętne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to jak na lanosa jestem zadowolony. Trzeba dbać ostan tech., umieć jeździć (umieć to nie znaczy wlec się jak kondukt pogrzebowy)- wyczuć silnik a da się zmieścić w 8l spokojnie w cyklu mieszanym. Ale myślę o montarzu sekwencji BRC albo Staga, akurat te silniki dobrze znoszą gaz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie jak za te pieniądze jestem zadowolony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto było tanie więc nie można oczekiwać cudów - pęknięte mocowanie linki od sterowania nawiewem, problemy z wolnymi obrotami, porysowana przednia szyba - chyba jest ze zbyt miękkiego szkła. Sterowanie el. szybami - szyba prawa przednia nie otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 106KM 78kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Lanos Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,3
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Lanos Hatchback