Za najmniejsze pieniądze dostajesz samochód niezawodny. Mówię to z pełną odpowiedzialnością. Przejechałem samochodem już 50 tys km i nigdy nie zawiódł. Zawsze odpalił. W trasie zawsze sprawny. Powodem oczywiśćie jest dbałość i jeszcze raz dbałość o podzespoły i wczesne wykrywanie i usuwanie usterek. Nadwozie idealnie zakonserwowane. Korozji na nadwoziu brak.
Eksploatacja tania (części tanie, lpg świetne sprawuje sie w samochodzie). samochód ogólnie poprawny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to duża zaleta auta.Poza spalaniem. Zalety to przede wszystkim elastyczność i dobra dynamika.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą zawsze dobrze. Miękko (dla mnie zaleta) i precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny to minus samochodu. Przednie zbyt delikatne na polskie drogi, tylne to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie- belka. Z drugiej strony wszystko proste i TANIE!!! Większość rzeczy sam naprawię w garażu. Prowadzenie powiedzmy przeciętna jak na klasę, ale tu uwaga... jeżeli nauczysz się jeździć tym modelem to potrafi sprawić frajdę (mówimy o krótkiej wersji hatchback) PS. Cała konstrukcja zawieszenia pochodzi od Opla Astra I.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność, również do tyłu (hatchback).
4,0
Ergonomia
Klasyka, jak wszędzie. Wszystko raczej pod ręką. Minusem mały bagażnik zarówno hatchbacka jak i sedana.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słaba wentylacja. Lepiej niż w astrze I ale i tak nie jest rewelacyjnie. Klimy u mnie brak.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu przeciętnie jak na klasę samochodu. Mały bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Wszyscy to podkreślają że w środku jest cicho. Chyba że jedziemy z prędkością ponad 130 km/h to słychać silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej przeciętnie. Zimny silnik dużo pali. Długo się rozgrzewa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakością bywa różnie, chodzi o drobiazgi. Cena doskonała.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami męczą drobne usterki, ale jest to spowodowane nie dbałością o szczegóły. Usterki typu:
-zacinająca się przednia szyba (smarowanie mechanizmu poprawiło)
-zużyte ramię wycieraczki (wymiana mechanizmu)
-odklejające się lusterko wsteczne środkowe
-przepalająca się żarówka tablicy
Na szczęście są to drobiazgi a do tego tanie w naprawie bo części Daewoo oryginalne i zamienniki należą do najtańszych na rynku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie poważne usterki samochodu to:
-wymiana praktycznie kompletnego przedniego zawieszenia poza sprężynami (polskie drogi i przebieg 170000 nie powinno dziwić) Części bardzo tanie i łatwe do wymiany.
-wydech (powód LPG)
-uszczelka pod głowicą (175000)
-łożysko koła przedniego
-przewody hamulcowe (stalowe, musiały zgnić)