Silnik
: Może nie mocarny, ale ekonomiczny i trwały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Zimą zacina się ogrzewanie tylnej szyby.
4,0
Całokształt
Czerwony lanos 1.4 hatchback rocznik 2003, Tani i w dobrym stanie. Kupiłem go rok temu (maj 2015 r.) z przebiegiem 82 tys., teraz o 11 tys. więcej. Solidne zawieszenie, spory prześwit (nie zawadza), blacha i lakier w porządku, dobry silnik. Słabowite hamulce, fotel kierowcy niezbyt wygodny, czasem ciężko wrzucić dwójkę, w ogóle zmiana biegów nie jest mocną stroną. Za to wymiana żarówki to minuta przyjemności. Lubię ten samochód, bo wozi mnie do celu bezpiecznie i na czas. I podoba mi się.
Wrażenia
4,0
Silnik
Solidny, bez fajerwerków. Nie woła o olej ani o nadmiar paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Minus przeciętnie ze względu na "dwójkę, która lubi zahaczyć. Pozostałe biegi wskakują lepiej.
3,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, nie zaskakuje i stara się łagodzić wrażenia wywołane nierównościami. W sumie plus trójka.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się niezbyt wysoko, ale pole widzenia nie najgorsze.
3,0
Ergonomia
Niezbyt wygodny fotel, a żeby oprzeć głowę na zagłówku, trzeba się trochę wygiąć. Na odcinku 150 km i z powrotem nie czułem jednak bólu kręgosłupa. Pokrętła pod ręką, pedały pod nogami. Pasuje mi podświetlenie tablicy - blado zielone, prawie białe, dzięki czemu nocą przyjemniej i lżej dla oczu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sporo wilgoci w deszczu, trudno ją usunąć, a zimą szyba zamarza od środka, po prostu lód. Ogrzewanie z przodu powolne, a tylne działa po swojemu. Dmuchawa też niezbyt mocna. Potrzebna klima.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieźle, chociaż nie mam długich nóg i brzucha. Rzadko kogoś wożę, a jeśli już, to nikt nie narzeka.
3,0
Wyciszenie
Do setki w porządku, powyżej trochę głośno, a więcej jak 120 nie jechałem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części niedrogie, przez rok i 11 tysięcy km wymieniłem końcówkę tłumika za 150 zł, olej, filtry i świece za jakieś trzy stówy łącznie, dwie żarówki H4 i dwie pozycyjne. Chyba tyle. Aha, zakonserwowałem przed zimą za 3 stówy (profilaktyka, warto, bo blacha i lakier są w dobrym stanie).
4,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem zań 4 tys., dokładam tyle ile się zużyje i tak jest dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na autostradzie zapaliła mi się kontrolka check. Stanąłem, wyłączyłem, zgasła, potem już nie wróciłem na autostradę, ani się nie zaświeciła ponownie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak trzymać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]