Karoseria
: Miałem Poldka i rdza zrzerała go na wylot. A tutaj FSO zrobiło blachę i ani grama rdzy.
4,0
Całokształt
Samochód toporny ale swoje zadanie spełnia i nie psuje się.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trudno wymagać rewelacyjnej elastczności ale nie jest słaby.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy przy zmianie.
3,0
Układ jezdny
Przeciętny.
Komfort
2,0
Widoczność
Duże słupki z przodu, lusterka boczne za małe i przybliżają.
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby parują przy deszczu, ogrzewanie w zimie słabe. Może to wina małego silnika.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno z przodu i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na autostradzie w Czechach spalił 7 litrów gazu, przy średniej prędkości 110 Km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj sedno sprawy. Niemcy ustawiają rankingi niezawodności. W nich Lanos jest wiecznie w ogonie. Tymczasem ja mam go od nowości i ten samochód jest bezawaryjny. Nie zmieniałem nawet żarówki w nim. Oleju nie bierze, stoji od nowości pod chmurką, a nawet tłumik nie rdzewieje. Pali przy -26 c nawet po tygodniowym postoju. Nic się nie psuje. Mam Golfa 3 i w porównaniu awaryjności to niebo-Lanos i piekło-Golf.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW
[l/100km]