Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Korando Standard

Bajbus , 20 lat temu
Silnik 2.9 D 98KM 72kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 285 tys. km
Daewoo Korando Standard 2.9 D 98KM 72kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Silnik fantastyczny - spodziewam się przejechać kolejne 300000 bezawaryjnie (później można u dobrego mechanika od mercedesów zrobić remont i przejechać kolejne 300000km). Skrzynia biegów rewelacyjna - tarczę sprzęgła wymieniłem dopiero przy 280000km!!! I to są rzeczy najważniejsze. Poza tym jeszcze jedna rzecz -retro styl nadwozia -niezwykły.Robi wrażenie 7 lat od pierwszej prezentacji, tym bardziej,że Korando jest w Polsce bardzo,bardzo mało.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam pierwsze lub jedno z pierwszych Korando w Polsce. Kupione w salonie w Seulu.Sam sprowadzałem. Wolnossący diesel na licencji Mercedesa , montowany jest również w sprinterach. Absolutnie bezawaryjny! (Przy 200000km wymienione wtryskiwacze,ale to wiąże się raczej z wodą dolewaną do ON na polskich stacjach) Silnik przy przebiegu 280000 pracuje jak nowy !!! Olej shell diesel od nowości.
4,0
Skrzynia biegów
Amerykańska skrzynia manualna Borg&warner spisuje się znakomicie. Wadą konstrukcyjną jest jednak elektryczno-hydrauliczne przełączanie napędu na 4 koła.Psuje się co 60000 km. Sama skrzynia bdb. Przy b.dużym przebiegu nie haczy, nie ma żadnych luzów !!
3,0
Układ jezdny
samochód o tradycyjnej konstrukcji(podwozie na ramie, sztywna tylna oś).efekt? buja na zakrętach. amortyzatory wytrzymują 100000km, klocki hamulcowe podobnie.
Komfort
5,0
Widoczność
duże lusterka,duże powierzchnie szyb
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo miejsca,ale nierewelacyjnie.bagażnik po złożeniu tylnej kanapy olbrzymi
4,0
Wyciszenie
samochód nie jest bardzo cichy, ale dźwięk 5-cylindrowego silnika niepowtarzalny. Diesel który brzmi jak amerykańska widlasta ósemka. Ludzie którzy mają Korando lub Musso wiedzą o co chodzi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie do 110km/h: poniżej 8,5-9 l pow.110km/h: 10 l miasto: 9-10 l
5,0
Stosunek jakość/cena
Za mojego Korando zapłaciłem w salonie w Seulu rewelacyjnie niską cenę. Kilka miesięcy od premiery u importera w Polsce w tej wersjii kosztował 120000zł. Później w Daewoo 80000zł+, co było bardzo dobrą ceną, chociaż podobno montowane w Polsce silniki turbodiesel były awaryjne ze względu na turbosprężarkę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz wspomnianego mechanizmu załączania biegu terenowego: - linkę hamulca ręcznego trzeba podciągać co 20-30000km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby Polska nie była krajem 3. świata nie byłoby o czym mówić. Ale niestety nie jest więc: - problem z kupieniem podstawowych częsci zamiennych (amortyzatory,klocki hamulcowe itd) - tak zwane serwisy zedrą z was ostatnią koszulę, a i tak nic nie naprawią- omijajcie je z daleka - bezsensowne ceny części zamiennych np. klocki hamulcowe, które w Seulu kosztują grosze, po sprowadzeniu do Polski lub zamienniki od niemieckiego producenta - majątek, ale w końcu mamy socjalizm (cło 35%+vat22% - dotyczy wszystkich części sprowadzanych z Korei)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.9 D 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daewoo Korando Standard