Karoseria
: Prawie niezmieniona od 1981 roku. Doskonała użytkowność, mnóstwo miejsca, swoboda, łatwość jazdy we wszystkich warunkach.
5,0
Całokształt
Najbardziej zajebisty ze wszystkich samochodów terenowych. Doskonałe właściwości jezdne, wspomaganie, nie strach go porysować. Doskonałe dopracowanie wszystkich cech, jakie terenowe auto powinno posiadać. Discovery, Jeepy i inne Hiluxy są daleko w tyle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Od razu nadmieniam, silnik, jaki znajduje się w moim Honkerze to VM 2.5TD, 100KM. Bardzo rzadko spotykany silnik, a szkoda, ponieważ jest o wiele elastyczniejszy, cichszy, szybszy i mniej paliwożerny niż Andoria.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
W trasie po polskich drogach dobry w zakresie prędkości do 90km/h zważywszy na koleiny, dziury i łaty w asfalcie. Powyżej tej prędkości, na dobrej drodze spokojnie można samochód opanować do 120km/h, ale tylko podczas wyprzedania. Na dziurach rzuca i czasem jazda jest walką o życie, ale Honker nie jest samochodem na szosy, to nie jest jakaś plastikowa bulwarówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, pod warunkiem, że posiada się szyby w przestrzeni ładunkowej. Jeśli ich nie ma, trzeba myśleć. Spore martwe pole w prawym lusterku, dlatego trzeba mieć dodatkowe lusterko.
4,0
Ergonomia
CX to to nie jest. Nie mniej jednak wszystko jest w najlepszym porządku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie części kierowcy bardzo dobre, a razem z ogrzewaniem części ładunkowej zapewnia przyzwoite ogrzanie. Latem przy upałach z hard topem gorzej, ale najgenialniejszy system rozsuwanych szyb w drzwiach daję radę. Jak ktoś kupuje Honkera i narzeka, że nie ma klimy, widocznie kupił nie ten samochód co trzeba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażera koło kierowcy trochę mało miejsca, ale bez przesady. Z tyłu grać można w kosza.
4,0
Wyciszenie
To nie jest samochód, który ma być cichy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 11,5l/100km, trasa 10,5l/100km. W porównaniu z masą samochodu 2,5t i stałym napędem na 4 koła to rewelacja.
5,0
Stosunek jakość/cena
120tzl za nowego Honkera w pelnej wersji to dobra cena. To nie jest samochód dla lanserów. Używanych nie warto kupować w cenie poniżej 10tzl.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma niezawodnych samochodów. Jedenastoletni używany samochód ma prawo się zepsuć, tym bardziej, kiedy jest się kolejnym właścicielem. Po jakiś czasie dochodzi się jednak to momentu, że wszystko jest wyremontowane. Ja akurat nie narzekam. Wszystkie części są osiągalne, łatwe w wymianie i naprawie. Czasem drogie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 90KM 66kW
[l/100km]