Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Espero

Wojciech, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 105KM 77kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pękaja tylne sprężyny . U mnie pekły koncóki u dołu, solidarnie u obu, a raczej kupiłem juz pękniete, musze sie przyznac ze jezdze do tej pory
Układ elektryczny : Alternator a raczej cos tam w alternatorze, prostownik czy cos naorawa 150
Przeniesienie napędu : Przy 120 tys zaczełopiszczec łozysko przy przegle, wymieniłem łozysko i od razu sprzeglo, teraz sie zastanawiam czy słusznie. To w sumie tyle
5,0
Całokształt
Bardzo chciałem miec Espero. Trafiłem na doskonały egzemplarz ,eksplaatowany w Niemczech, genialnie zadbany, wizualnie rewelacyjny!!!Myslę odświerzyc zawieszenie( nieszczęsne spręzyny tylne, przejrzeć przód i jeździć. Eksplaatacja całkowicie bezproblemowa, tu nie ma co sie popsuć!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Myslę, że jedna z mocniejszych stron auta. Lubię i preferuję jazdę spokojną i komfortowa, a do tego ten silnik nadaje sie idealnie. Nie jest to wyścigówka choć jak mam "wenę" to "kasuję" różne BMKi i AUDI, ale żadko. Świetne wyciszenie (pracę silnika słyszę tylko przy dynamicznym wyprzedzaniu pow. 4 tyś), świetna elastyczność( kilka razy przyłapałem sie ,że po wyprzedzeniu TIRa przy ok 120 chciałem przerzucić na piatke, a to własnie na piatce wyprzedzałem -świetnie!!!)Ostatnio zmieniałem ussczelkę pod głowicą, wiec była okazja zajrzec do środka: 145 tyś km, 40 tyś na gazie w Polsce i ... "brak jakichkolwiek oznak zuzycia" ( cytat z Mechanika) no ale 9 lat eksplaatacji w Niemczech przez przysłowiowego dziadka - 11 tys na rok!!!
4,0
Skrzynia biegów
Srednio. Bardzo lubię długie oplowskie przełozenia, świetny na trasie, przy dobrej drodze bez problemu i komfortowo mozna podrózowac 140-160 bez specjalnego uszczerbku na komforcie(niskie obroty, świetne!!!) Mniej lubię dosć ciezko wchodzące biegi ,zwłaszcza wsteczny, za krótkie chyba 1 i 2 i buczący u mnie czasem drążek ( to chyba mechanizm zmiany biegów do wymiany)
4,0
Układ jezdny
Jak wspomniałem lubie komfortowa jazdę wiec dla mnie jak ulał. Poza tym to samochód bardzo niski wiec też bardzo szybki i pewny w zakretach( Przy masie 1100 i gumach 195/60 14 przyklejony do drogi, dla mnie za szybki!!!)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała!!!
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie mogło by być wiecej miejsca na nogi z przodu(185cm) żeby wyprostowac nogi. Znam mniejsze auto w których mozna to zrobić.Z tyłu świetnie i bardzo komfortowo. Bagażnik to szafa
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo cichy, przeszkadzają trzeszczące plastiki w kokpicie na dołach. Powyżej 120 szum powietrza i opon - jedyne dzwieki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myslę, że dobrze. Eksperymentuje heheh. Przy zwykłej instalacji i maksymalnych obostrzeniach w serwisie(czuć ubytek mocy) na trasie przy spokojnej jezdzie (90-100)poniżej 8 l!!!! Dla mnie bomba. Przy obecnych cenach gazu (nawet poniżej 1.7) 100 km kosztuje 13-14 złotych- ukłony dla terkoczących TDI heheh Wróce jednak do normalnego ustawienia, na którym silnik pracuje płynniej niz na benzynie!!!!: spalanie trasa 8-9 miasto 12-13. Jak na 2litry bardzo dobrze!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje Espero przez 9 lat jeżdziło w Niemczech ( tylko 100 tyś), doskonale utrzymane, blacha w doskonałym stanie, najbogatsza wereja: klima, elektryczny szyberdach, alusy ,drewnopodobne wykonczenie, wizualnie auto 3-5 letnie, zapłaciłem 5400 (lekko wgniecina blacha z przodu)+ opłaty, blacha, gaz , rejestracja = 9 tyś. Przejechałem już ponad 30tyś, Spokojnie mysle jeździć do 300 tyś
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wspomniany trzeszczący lewarek, Lozysko sprzegła przy 120 tys (od razu zmieniłem sprzegło ale chyba sie pospieszyłem, coś w alternatorze, jakis prostownik czy cos 150 zł
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
spręzyny z tyłu- typowe dla espero

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
12,0
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Espero