Silnik
: Uszczelka pod głowicą oraz napinacz rozrządu to najpoważniejsze co mnie spotkało
Karoseria
: Rdza oraz odpadająca pierwsza warstra lakieru na nadkolach i tylniej klapie
Układ elektryczny
: Niedziałające siłowniki w drzwiach
3,0
Całokształt
Espero mimo wielu wad jest dobrym samochodem, lecz bez tanich instalacji LPG przez którą silnik mocno dostaje w kość, moim zdaniem najlepiej wogóle jej nie instalować (co z tego, że zaoszczędzimy na paliwie jak u mechaników wydamy jeszcze więcej). Dodatkowym atutem jest kompletny brak zainteresowania ze strony złodziei samochodowych. Auto bardzo wygodne, w sam raz dla kogoś kto lubi duże samochody oraz ma do wydania kilka tys. Idealne w długie trasy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jednostka 2.0 jest podobno najlepszą w Espero. Zgadzam się z tym, lecz przez instalacje LPG elastyczność w aucie niestety kompletnie zanika. Jeśli chodzi o kulturę pracy jest ona na dobrym poziomie bez rewelacji, jednak nieraz dochodziły do mnie straszne dźwięki niewiadomego pochodzenia.
2,0
Skrzynia biegów
Jak to w starym samochodzie, skrzynia nie najlepsza, często trzeba było użyć siły, aby zmienić bieg plus okropnie wchodzący wsteczny (przynajmniej u mnie).
3,0
Układ jezdny
Auto zdecydowanie za miękkie na polskie drogi, na zakrętach niezbyt pewnie się trzyma, najlepiej jeździ się ze stałą prędkością na równych drogach bez ostrych zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia i tylna szyba pokaźnej wielkości, lusterka także. Niekiedy słupki trochę przeszkadzały, ale ogólnie dobrze.
4,0
Ergonomia
Przełączniki i przyciski logicznie ułożone, wszystko co trzeba mamy na miejscu, lecz bez szaleństw.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą auto nagrzewa się po około 10 min, latem oczywiście lepiej, wentylacja słaba.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to zdecydowanie najlepszy punkt espero, jest naprawdę wygodnie, nawet na długich trasach było wygodnie. Pasażerowie z tył także nigdy nie narzekali na mało miejsca, w 4 osoby 350 km bez zatrzymania nie było problemem, w pięciu już trochę gorzej, ale da się przeżyć.
3,0
Wyciszenie
Jak na 15 letni wóz nie ma tragedii, zawsze można radio podgłosić;p.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w dużym mieście (Poznań) 13.5-14.5 litrów gazu zimą, latem około litr mniej. Trasa ze średnią prędkością 120-130km/h - około 10 litrów, ogólnie jest dobrze. Ceny części są niskie, niestety częstotliwość napraw likwiduje wszystko co zaoszczędzimy na gazie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cene jest to doskonały wybór. Mnie wyniósł 3 tys zł. Jeżeli nie przeszkadza Tobie znaczek Daewoo na masce polecam w 100%.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niesty nie jest to mocną stroną espero. W aucie co chwilę coś z elektryką szwankuje, a to brak podgrzewania tylnej szyby, nie świecące światła cofania, nie było mieśiąca żeby nie nawalił centralny zamek w któryś drzwiach.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podatność na usterki jest to zdecydowanie pięta achillesowa tego auta. Jest to najczęściej spowodowane tanią instalacją LPG (tak jak w moim przypadku). U mnie średnio co 2 miesiące coś padało (a to uszczelka pod głowicą 2krotnie, napinacz rozrządu, sprzęgło) Na zimnym silniku na gazie dusił się (mimo że jeżdżę spokojnie). Ogółem jest to powód sprzedaży mojego espero. Oczywiście rdza po każdej zimię rosła w oczach. W zawieszeniu także zawszę coś stukało, na szczęście naprawy tego byłyh tanie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 105KM 77kW
[l/100km]