Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Espero

gajer@epf.pl, 19 lat temu
Silnik 1.8 i 95KM 70kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 270 tys. km
Daewoo Espero 1.8 i 95KM 70kW 1990-2000 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochód ma bardzo dużo zalet jak i bardzo dużo wad. Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszam na stronę klubową oraz forum dyskusyjne, gdzie dowiesz się o Espero dużo więcej: espero.of.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniki w Espero to ich największy atut ponieważ są one "nie do zajeżdżenia". Sam osobiście mam Espero które po kupnie w salonie w 1996 odrazu "zagazowałem" i do dnia dzisiejszego przejechałem nim 270tys. km. bez ani jednej naprawy!!! Jedyne co w nim robiłem to wymieniałem regularnie olej raz na rok. Znam wielu taksówkarzy którzy mają nabite na Espero ponad 350tys. i też nigdy z silnikiem nic nie robili poza wymianą oleju. Espero występują w trzech wersjach benzynowych: 1.5 16V (92KM), 1.8 8V (99KM), 2.0 8V (105KM). Wszystkie trzy modele to silniki HOLDEN´owskie stosowane w Oplach (między innymi w Oplu Kadecie lub Oplu Calibrze). Niestety na taki duży samochód jak Espero, dwa pierwsze silniki są ZDECYDOWANIE za słabe co powoduje że samochodem dość ciężko jest wyprzedzać w trasie dlatego też uważam że 2.0 jest najlepszym silnikem do tego samochodu. Jedynym minusem silników w Espero jest to, że lubią one szarpać na jedynce i dwójce...
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w Espero to koszmar - szczególnie w okresie zimowym wrzucenie jedynki lub dwójki jest STRASZNIE uciążliwe. Osobiście w swoim Espero wymieniałem już cały mechanizm zmiany biegów - mimo wszystko przynisło to mizerny efekt i czasami jak rusza się ze świateł, ciężko jest wrzucić jedynkę.
2,0
Układ jezdny
Seryjne zawieszenie w Espero jest strasznie miękkie i wysokie (szczególnie przód). Espero bardzo lubi się bujać a wchodzenie w zakręty z dużą prędkością powoduje że samochód dość niebezpiecznie przechyla się na boki - spowodowane jest to zbyt wysokimi i zbyt miękkimi sprężynami które w dodatku bardzo często lubią pękać. Dlatego też w swoim Espero podjąłem się kompletnej wymiany zawieszenia na sportowe - czyli utwardzone i obniżone - dopiero teraz samochód na zakrętach zachowuje się tak jak powinien, jednak musiałem się trochę na to wykosztować... W Espero dość często występuje efekt ściągania samochodu na lewo lub prawo podczas jazdy na wprost, oraz drgania kierownicy przy dużych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu duży PLUS dla Espero. Osobiście jeszcze w żadnym innym samochodzie osobowym nie spotkałem się z TAK wielką przednią szybą i z TAK szerokim rozstawem słupków. To samo tyczy się tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
6 przycisków znajdująch się wokół zegarów jest słabo widocznych gdyż zasłania je wielka kierownica. Pozatym wszystko ok (dużym plusem jest podwójne oświetlenie tylnej kanapy oraz schowka - czego niestety nie ma w Lanosie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo duże problemy z parowaniem szyb - a jeśli kupisz Espero bez klimatyzacji to musisz liczyć się z tym że ciągle będziesz w czasie deszczu mazał gąbeczką po szybach i ścierał parę. Jeśli chodzi o ogrzewanie to w Espero często są problemy z oryginalnym koreańskim termostatem, który za niecałe 50pln można wymienić na oplowski i samochód wreszcie zacznie grzać tak jak się należy. Jeśli chodzi o klimę to niestety jej włączenie bardzo wpływa na spadek osiągów, dlatego też przy wyprzedzaniu w trasie trzeba ją wyłączać aby samochód "mógł się zebrać do kupy".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To obok silnika, największy atut Espero. Fotele są bardzo duże i bardzo miękkie a jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów z tyłu, to jest w nim tyle samo miejsca co w Oplu Omedze lub Mercedesie klasy E.
3,0
Wyciszenie
Silniki w Espero są cichutkie jednak gumowe uszczelki stosowane przy drzwiach są marnej jakości (parcieją i przecierają się) i przy szybkiej jeździe strasznie szumi. Szumi też bardzo przez strasznie wielkie lusterka (chyba tylko w Oplu Omedze są tak samo wielkie - ale dzięki temu widoczność jest super)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie które podałem dotyczą spalania gazu. Jeśli chodzi o benzynę to są to oczywiście mniejsze wartości od tych które podałem. Jeśli chodzi o części zamienne i naprawy to pod tym względem jest to jeden (obok Polonezów) z najtańszych samochodów do utrzymania - wszystkie części zamienne do Espero to części Oplowskie, a te z kolei są bardzo tanie. Pamiętajcie tylko aby broń boże nieoddawać samochodów do autoryzowanych stacji Daewoo - ściągną z was 3 razy tyle co prywaciarz a zrobią dużo gorzej - znam to z własnego doświadczenia....
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tak śmieszne pieniądze za jakie można teraz kupić Espero, to nawet nie ma się nad czym zastanawiać, bo w tym przedziale cenowym (6tys.-13tys.) NIC lepszego niestety niedostaniesz (przypomnę że wszystkie Espero bez względu na model, standardowo mają elektryczne i podgrzewane lusterka, elektryczne 4 szyby, ABS, wspomaganie kierownicy)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwa razy pękły seryjne sprężyny (wymieniłem wszystkie na sportowe H&R), ciągłe kłopoty z alternatorem (spięcia które powodują głupienie elektryki i kontrolek), łamiące się przełączniki od szyb elektrycznych, trzykrotne połamanie się stelarza fotela kierowcy, ciągłe kłopoty z klaksonem (śniedziejąca wiązka klaksonu), przecierające się aż do prętów boczki foteli kierowcy, ciągłe stuki w zawieszeniu (przednie wachacze), ciągłe problemy z centralnym zamkiem - silniczki unoszące grzybki są bardzo awaryjne, kiepsko zbierające wycieraczki (stosowałem przeróżne piórka i efekt zawsze był tak samo marny), unoszenie się elektrycznych szyb często zawodzi lub szyby unoszą się bardzo powoli, dwa razy odkleiło się od przedniej szyby i odpadło lusterko wsteczne, dwa razy wymieniałem mechanizm wycieraczek - zatarł się, jednak najbardziej żenujące są kiepskiej jakości plastikowe boczki drzwi które odpadają z powodu użycia w nich zbyt kiepskich spinek mocujących
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wycieki z nieszczelnej chłodnicy, trzykrotne zatarcie się łożyska w alternatorze co spowodowało zablokowanie się paska klinowego i niemożność uruchomienia silnika, dwukrotne spalenie się pompy paliwa, padające wtryskiwacze benzyny (ale to od jazdy na gazie), bezskuteczna walka z padającymi wiązkami od ABS-u oraz STRASZNA korozja co jest wielką bolączką wszystkich Daewoo Espero - osobiście w swoim Espero (z powodu korozji) oryginalny lakier mam już tylko na klapie bagażnika którą już też rdza zaczęła zjadać (wszelkie zabezpieczenia antykorozyjne kompletnie w niczym niepomagają - wiem, bo już się tego podejmowałem nie raz)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Espero 1.8 i 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Espero