Auto dosyć dobre jak na swój rocznik i cenę. Może i nie jest luksusowa, ale w Polsce była alternatywą dla sprowadzenia kilkuletniego Passata, E30, Sierrę czy Audi 80 z Niemiec. Jeśli chodzi o komfort jest taki sobie. Siedzenia z przodu są niezłe, za to tylna kanapa nie jest najlepsza, ale także nie jest zła. Prowadzenie - nic zachwycającego, ale nie jest źle jak na to, że Espero to tak naprawdę technologia Opla z 1981. Ogólna awaryjność nie jest duża. Przeważają małe usterki, które nie unieruchamiają pojazdu. Dużą wadą jest problem z korozją, ale mniejszy niż w np. Maździe 6 (którą kupił mój brat po tym Daewoo). Auto zostało kupione fabrycznie nowe przez mojego starszego brata w 1996, a później przekazane mi w 2003. Jeździłem nim przez 5 lat, a później dałem go ojcu. Jeździł nim przez kolejne 8 lat, ale później kupił inne auto, a Espero stało w garażu. Lecz zezłomowaliśmy auto na początku lipca tego roku, bo auto rzadko było używane, a musiało być przecież ubezpieczone i mieć przegląd.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na obecne standardy nie jest specjalnie dynamiczny i dużo pali, lecz odwdzięcza się bezawaryjnością.
3,0
Skrzynia biegów
Jest dosyć krótka, ale biegi nieźle wchodzą.
3,0
Układ jezdny
Nie jest zbyt precyzyjny.
2,0
Karoseria
Duże problemy ze rdzą.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]