Karoseria
: Moje espero mimo ze nie było dodatkowo zabezpieczane antykorozyjnie nie brata sie z siostrą rdzą a ma już 14 lat :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Elektryczne szyby potrafią zawieść
Inne
: Pompa wody w espero do trwałych nie należy
4,0
Całokształt
Mimo że nie jest to autko pozbawione wad to jest naprawdę dobrym i komfortowym wozidłem. Obowiązuje zasada jak się dba tak się ma i tyle.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje ładnie i cicho, elastyczność nie jest najgorsza. Jeśli chodzi o moc to do poruszania się w mieście w zupełności wystarczy jednak w trasie przydało by się parę dodatkowych kucyków :)
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów ma skłonności do haczenia z 2 biegu na 3 jednak po przyzwyczajeniu się nie sprawia problemów. Jeśli chodzi o kwestie mechaniczne to narazie jest bezawaryjna :)
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny i stosunkowo trwały przynajmniej w moim egzemplarzu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w espero stoi na wysokim poziomie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest bardzo dobra :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nie spotkałem się z autem które pomimo braku klimatyzacji ma tak wydajny układ zarówno chłodzenia jak i ogrzewania. Są pewne słabostki jak np ogrzewanie tylnej szyby (jest za słabe) ale jest to stare konstrukcyjnie auto które jako nowe było tanie wiec nie ma co się czepiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w tym aucie jest naprawdę godna podziwu, jestem wysokim kierowcą i te auto jest dla mnie idealne zarówno z przodu jak i z tyłu. Trzeba również zaznaczyć iż bagażnik tego auta jest ogromny co daje naprawdę dobre warunki.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest nie idealne lecz myślę ze i tak jest bardzo dobre przynajmniej w wersji wyprodukowanej w Korei którą ja posiadam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o ceny części zamiennych to są to chyba jedne z najtańszych na rynku do samochodów używanych, nie jest to auto szczególnie uciążliwe w naprawach (jeśli jest zadbane to WAŻNE) natomiast jeśli chodzi o zużycie paliwa no to nie jest to ekonomiczne auto ale po przeróbce na LPG staje się przyjazniejsze przy dystrybutorze :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że za cene 3500 tyś. zł nie kupi się innego auta klasy C (średniej), z olbrzymim bagażnikiem, trwałymi silnikami i bardzo dobrym wyposażeniem w standardzie były elektryczne szyby i lusterka (dodatkowo podgrzewane),wspomaganiem i regulacją fotela kierowcy w górę i w dół. Zadbane Espero to auto nadal ciekawa i godna polecenia propozycja zarówno dla fanów marki jak i dla osób chcących się przełamać do tego komfortowego \"koreańczyka\" ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie jest bardzo awaryjne pod względem mechanicznym jednak o elektryce tego powiedzieć nie można często lubią siadać elektryczne szyby i fabryczny alarm.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pod względem poważnych usterek to myślę iż to autko jest nieśmiertelne dzięki czemu było to auto bardzo lubiane przez taksówkarzy których przebiegi mówią same za siebie (500-600 tyś.km nie są rzadkością).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]