Inne
: Najbardziej zaskoczyla mnie pojemnosc bagaznika, jest po prostu OGROMNY!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: slaba jakosc blach, powoduje ze nadwozie szybko koroduje
Układ elektryczny
: psujace sie sterowniki szyb elektrycznych
Silnik
: szybko zuzywajaca sie uszczelka pod glowica
4,0
Całokształt
samochod przestarzalej konstrukcji (polowa podzespolow jak i glowna linia nadowzia wzieta od Opla Vectry A) a nadal jego sylwetka potrafi zauroczyc, dobre wlasciwosci jezdne, no i wygoda podrozujacych Esperem pasazerow
Wrażenia
3,0
Silnik
na benzynie nieźle duzo gorzej na gazie, ale niczego rewleacyjnego nie nalezy sie spodziewac po zwyklej instalacji w tym samochodzie
4,0
Skrzynia biegów
po 10 latach uzytkowania i wymianie oleju w skrzyni na Shell Spirax skrzynia chodzi lepiej, odczuwalne sa juz niewielkie luzy na lewarku zmiany biegow, co do samej skrzyni to jest jednym z lepiej skonstruowanych elementow w tym samochodzie
4,0
Układ jezdny
samochod po prostu plynie po polskich drogach, dobre zawieszenie, najczestsza usterka w tym elemencie samochodu to notorycznie lamiace sie sprezyny zawieszenia zarowno przedniego jak i tylnego
Komfort
5,0
Widoczność
samochod jest duzy, przestronny, jedyna rzecz do jakiej mozna sie przyczepic to lewy slupek przedniej szyby, ktory troche za duzo ogranicza widocznosc
3,0
Ergonomia
generalnie nie mam wiekszych zastrzezen do tego elementu, ale rewelacji tez sie trudno doszukac
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
trudno mowic o jakiejkolwiek wentylacji w samochodzie bez klimy przy 35st.C, za to w zimie trzeba przyznac ze ogrzewanie dobrze sie sprawdza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
no tutaj to Espero bije konkurentow na glowe, jechalem w zyciu tylko jednym samochodem w ktorym wewnatrz bylo wiecej miejsca a byl to Opel Omega II,
4,0
Wyciszenie
calkiem dobrze koreanczycy poradzili sobie z tym elementem, jezeli dbamy o stan uszczelek w drzwiach to glosnosc halasow ktore przedostaja sie do wnetrza z ulicy nie powinny nam przeszkadzac
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa zdecydowanie za duze, wszystkie silniki montowane w Espero maja prawie takie samo zuzycie paliwa, co do ceny przegladow to mozna je sobie odpuscic, samochod jest prosty w budowie i sami mozemy sobie z tym poradzic, a jezeli chodzi o cene czesci zamiennych to zdecydowanie orginalne czesci Daewoo sa najtanszymi na rynku!
4,0
Stosunek jakość/cena
samochod jest tani, tanie sa rowniez czesci zamienne, gdyby tylko mniej palil...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w tym samochodzie ciagle cos nawala, w sumie odkad go kupilem na naprawy wydalem jakies 2000zł, wydaje mi sie ze pewne elementy moglyby wytrzymywac znacznie wiecej i dzialac dluzej
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
glownie psuja sie jakies drobiazgi, ale czesta przypadloscia Espero 1,5GLX jest szybko zuzywajaca sie uszczelka pod glowica (czesci + robocizna to wydatek ponad 500zł jednorazowo) w moim samochodzie zabieh ten byl potrzebny juz przy 130tys.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 90KM 66kW
[l/100km]