Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero III Stepway

Poziom, 3 lata temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku.
Silnik : Potrafi dać czadu i do wiwatu. DO tego ma świetnie brzmienie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Spalanie. Inne spalają znacznie mniej (Duster w LPG 10L/100km i Pb 7 L/100km - dane z auta zastępczego wieć pewnie nikt się nim nie przejmuje). Mój egzemplarz ma ewidentnie kłopot jakiś...
Inne
4,0
Całokształt
Auto super - proste a ma co mieć powinno (kamerę, czujniki przód-tył, klimatyzacje automatyczną, radar, nawigację, Android Auto bezprzewodowe itd. itp.). czy potrzeba coś więcej do miasta? Mankamenty widzę następujące: - spalanie mojego egzemplarza (tu ewidentnie tylko moj egzemplarz ma problem) - wyciszenie (mogło by byc ciut lepsze komory silnika jak w Dusterze np.) - skrzynia biegów (wybieranie jest dość nieprecyzyjne) - start & stop - nie da się wyłączyć permanentnie - trzeba wyłączać każdorazowo. Metody z DD nie sprawdzają się już...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik - dość mocny jak na tak małe auto ale u mnie dramatycznie paliwożerny (spalanie 12-14L/100km LPG i około 8-10Pb) Auto było na serwisie - niby OK. Pojedzie znowu bo ewidentnie ma jakiś problem - na zimno na Pb silnik BARDZO drży i skacze, auto rwie itd. Nie chcę zbytnio jeździć. Ujawniło się to dopiero jesienią gdy poranki zrobiły się zimne i wilgotne. Ma jakiś problem którego Serwis póki co nie umie zdiagnozować ale będę to weryfikować.
4,0
Skrzynia biegów
Oj mogło by być ciutkę lepiej. Biegi wchodzą nieprecyzyjnie (jeździłem i Sandero i Dusterem i to samo z 1.0 TCe) ale w Clio V generacji z tym silnikiem nie było tego problemu... Szkoda bo poza tym to póki co OK.
5,0
Układ jezdny
Ok, bez zastrzeżeń. Resorowanie znośne ale gorsze niż w Dusterze. Mam porównanie bo mam oba auta. Nie jest żle. Wysokie opony pomagają z krawężnikami. Prześwit 17cm swoje robi.
5,0
Karoseria
Póki co nie widzę mankamentów. Jedyne co to na tylnym zderzaku przy klapie zbiera się brud... Inny kształt by to rozwiązał... bo spływało by to a tak zostaje tam i się gromadzi. Odradzam kolor BIAŁY. Latem muchy siadają i brudzą na potęgę klamki i inne plastikowe elementy.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko OK. Szerokie słupki ale to urok obecnych aut. Kamera cofania dość słaba (słabsza niż w Dusterze z 2018). Poza tym funkcja szybkiego odparowania szyb skuteczna. Nie da sie kupic przyciemnianych szyb fabrycznie z tyłu (jak w Dusterze) - szkoda bo przez to auto się znacznie mniej nagrzewa.
5,0
Ergonomia
Ok, Panel sterowania pojazdu przemyślany i prosty. Bez wodotrysków. W końcu podświetlane klawisze na kierownicy. Tempomat w kierownicy nie na konsoli centralnej jak w Dusterze czy starszych Renault. Wszystko co ma być jest pod ręką. Panel centralny( wyświetlacz) tej samej klasy co w Clio i te same funkcje. Można sterować ustawieniami auta (czego póki co nie ma w Dusterze i trzeba grzebać przez DDT2000).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna - latem za słaba niestety. Nie daję rady. Panel sterowania OK. Funkcjonalność identyczna jak w Dusterze ale za mało mocy chłodzącej albo żle skonfigurowana elektronika (inaczej niż w Dsuterze gdzie dla nie jest OK czy innych autach które użytkowałem z AC automatem).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja ! Z tyłu więcej miejsca jak właśnie w Dusterze czy np. Octavii I albo II czy nie wspomnę o Clio V. Jak na auto segmentu B polecam !
3,0
Wyciszenie
Tutaj dość słabo - silnik słychać , koła słychać. Gdyby chociaż wyciszyli komorę silnika jak właśnie w Dusterze było by znacząco lepiej. Ale jest to miejskie auto i nie przeszkadza aż tak. Na trasie (ok 120km dotychczas najdalej) nie jest złe. Przyjemne brzmienie silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu mała niespodzianka na niekorzyść. Serwis Dustera w dieslu jest tańszy niż serwis nowego Sandero w Pb/LPG w tym samym ASO. Mowa o wymianie oleju i filtra oleju (olej własny). Im nowsza generacja tym cena wyższa...
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie do pobicia !!! Żeby tylko uporali się z tym spalaniem w moim egzemplarzu to będę zachwycony !!! Czas pokaże jak z trwałością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co zbyt świeże auto. Nic się nie dziej z drobiazgów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Dacia Sandero III

Liczba wpisów: 5

Dacia Sandero III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Dacia Sandero III Stepway