Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero III Stepway

Tomaszek, 10 miesięcy temu
Silnik 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze pojazdu, tanie materiały, ale nie tandetnie skomponowane.
Silnik : Jak na R3 o pojemności 1l z LPG mały ale wariat w mieście.
Inne : Światła mijania led. Jasność, widzę jasność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Miękkie powłoki lakiernicze, podatne na zarysowania
5,0
Całokształt
(Pod)miejskie auto, podwyższone zawieszenie i instalacja LPG zamontowana, a nie dodawana. No tak, ale to nie auto z VAG-u, a tylko Dacia :). Ogółem wóz na 4,5/5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik R3 o pojemności kartonu mleka z turbo mnie zaskoczył żwawością. Demon szybkości może to nie jest, ale rusza spod świateł dynamicznie jeśli wyłączysz Eco, oraz start&stop. W mieście i na trasie dla dwóch dorosłych osób wystarczające. LPG w cyklu miejskim brał - 8,4 do 9 l/100, na trasie z prędkością 90 -120 km/h -7,2 l/100km, PB w cyklu miejskim 7,1 l - 7,8 l/100 km, na trasie z prędkością 90-120 km - 7,6. Dane z litrażowania, a nie z komputera pokładowego, bo ten dodawał 1l.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez szału poprawna, dwa razy zahaczyłem o nie właściwe przełożenie, ale lepsze moim zdaniem były przełożenia w Fabii, którą wcześniej miałem.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy na pewno nie sportowy, zestrojony do miasta (dobrze się parkuje, zmienia pas itp.). Zawieszenie miękkie, ale nie buja, no i powiększony prześwit i żaden krawężnik, ani dziura nie powoduje napadów paniki :D. Dasz radę podjechać nad jezioro, czy na budowę nowego mieszkania na peryferiach miasta, gdzie drogę stanowią betonowe płyty.
4,0
Karoseria
Estetyczne wnętrze i ciekawa bryła nadwozia, nie jest nudne i toporne jak w poprzedniej generacji. Lakier miękki i podatny na zarysowania, zatem warto dokupić nałożenie warstwy ceramicznej, co niestety dodatkowo kosztuje. Modułowe relingi dachowe, robią robotę :D.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki martwego pola, parkowania z tylu i z przodu, kamera cofania (opcja dodatkowo płatna), podgrzewane lusterka sterowane elektrycznie, oraz podgrzewana tylna szyba, zapewniają dobrą orientację kierowcy w otoczeniu, nieco utrudniają widoczność słupki A (lewo i prawo skos), ale w tym segmencie pojazdów to norma. Poza tym ok.
4,0
Ergonomia
Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz kolumny kierownicy w pionie i poziomie na plus. Z tyłu zaskakująco dużo miejsca dla 2 osób dorosłych, bagażnik o zadawalającej pojemności. Fotel kierowcy nieco niewygodny się robi w odcinku lędźwiowym po 300 km, ale da się przeżyć. Czytelna deska rozdzielcza i ekran multimedialny, choć ten ostatni ma spartańskie menu i funkcje ma :D.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna jednostrefowa klimatyzacja (za dopłatą) szybko, ale głośno odparowuje wnętrze auta z zaparowanych szyb. Dmuchawa dosyć głośna w górnych rejestrach pracy, Klimatyzacja szybko schładza auto do zadanej temperatury i w zasadzie ją utrzymuje, nie miałem jeszcze jej wypróbować w upalnej trasie na Bałkany. Na plus panel sterujący, trzy proste i funkcjonalne i czytelne pokrętła (siła, temperatura, kierunek) oraz przyciski odmrażania tylnej szyby, obiegu zamkniętego, odmrażania/odparowania wnętrza, oraz wyłączenia AC.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W moim przypadku 4 dorosłe osoby dadzą radę wybrać się w 350 km trasę Trójmiasto - Stolica bez jęczenia, że ciasno i tyłek boli :D.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h znośny poziom hałasu, przy 140 zaczyna się szum ale nie urwie głowy i da się pojechać autostradą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie auto na przedłużonej do 5 lat gwarancji (opcja dodatkowo płatna) serwisowane raz za 720 złotych po dotarciu silnika, wymiana oleju i filtra. Spalanie LPG i PB na bardzo dobrym poziomie. Zanim dotarłem silnik jeździłem tylko na PB.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu w zasadzie nie ma co pisać. W tej cenie (zakup w sierpniu 2023 - 94 tys. złotych) z tym wyposażeniem i fabryczną instalacją LPG (wersja Expression + pakiety: termo, parking + autoalarm +wideo rejestrator tył przód +ceramiczne zabezpieczenie lakieru + kolor lakieru Orange Atacama + przedłużona do 5 lat gwarancja oraz pakiet ubezpieczeń AC/OC/NW/Assistance) bezkonkurencyjna oferta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głośno działała wycieraczka (guma w kontakcie z szybą zawodziła jękami), po wymianie ok. Autoalarm sprawiał psikusy (po użyciu pilota w kluczyku, przy otwieraniu drzwi potrafił się włączyć), po wizycie w ASO i konfiguracji centralki wszystko jest w porządku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez żadnych takich usterek się wóz sprawuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
6,1
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero III Stepway