Układ hamulcowy
: Dobrze hamuje, mimo bębnowych hamulców z tyłu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Jak wyżej, dynamika jak na tej wielkości auto dobra, ale terkotanie, czy wręcz klekot jak w dieslu trudno zaakceptować.
4,0
Całokształt
W zasadzie całkiem fajne auto, ale tylko jako drugi samochód w rodzinie lub dla małej rodziny/singielka na dojazdy do pracy, na zakupy i krótkie wypady weekendowe. Trzecia generacja ma nareszcie ładną sylwetkę, dobre wyposażenie (klima automatyczna, kamera cofania, elektryczny hamulec postojowy, czujniki martwego pola), wnętrze twarde i lekko trzeszczące, ale poprawne i wygodne. Niestety są też minusy. Silnik niemiłosiernie terkocze, co ASO uznaje początkowo za usterkę i próbuje eliminować wgrywaniem "nowego softu" - ale kiedy terkotanie nie ustaje, to reakcją jest tylko wzruszenie ramion i komentarze "do terkotania trzeba się przyzwyczaić". Na drodze ekspresowej, przy prędkości ok. 110 km/h, uchwyt na smartfona i lusterko wsteczne wpadają w drgania utrudniające wręcz obserwację pola za samochodem i ekranu nawigacji. Gwarancja na blachy nadwozia to tylko 6 lat, koszty serwisu w ASO wysokie (wymiana oleju z filtrem ok. 750 zł). Na zakrętach i łukach (zwłaszcza na ślimakach zjazdu z autostrady) nadwozie mocno się przechyla.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik całkiem żwawy, nawet dynamiczny, ale trzeba mocno deptać. Niestety ohydne terkotanie uzasadnia opinię, że to silnik "od kosiarki".
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia twarda i mało precyzyjna, początkowo zdarzało mi się wrzucić jedynkę zamiast trójki.
3,0
Układ jezdny
Auto sprawia wrażenie łódki, zawieszenie miękkie, przyjemnie jedzie się po kostce brukowej, ale pedał gazu jest bardzo czuły, a układ kierowniczy mało precyzyjny - trochę przypomina Renault Thalię.
4,0
Karoseria
Ładna sylwetka, w niektórych kolorach nawet przyciąga wzrok. Ale blachy sprawiają wrażenie cienkich i wykonanych topornie. Odbojniki klapy bagażnika wypadają już z nowego auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra, cofanie ułatwia kamera.
5,0
Ergonomia
Proste auto, wszystko intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę, klimatyzacja regulowana pokrętłami, co uważam za zaletę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tej wielkości auta nie ma co narzekać.
3,0
Wyciszenie
Głośno i terkotliwie, zwłaszcza przy większych prędkościach (silnik benzynowy, bez LPG).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód, więc koszty niewielkie - poza horrendalnymi cenami przeglądów i obsługi serwisowej w ASO. Można zapłacić z góry (program easy service za niecałe 4 tys. PLN), ale w tej kwocie mamy tylko dwie wymiany oleju (po 2 i 4 roku). Jak ktoś chce wymieniać olej co roku, to musi dodatkowo dopłacić. No i serwis klimatyzacji też jest dodatkowo płatny (w cenie jest tylko filtr kabinowy po 1, 3 i 5 roku).
3,0
Stosunek jakość/cena
Kiedyś był to tani samochód, obecnie dobrze wyposażony egzemplarz to około 80 tys., więc tanio nie jest, a jakość przeciętna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Półtora roku użytkowania, na razie w porządku.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Terkotanie silnika spowodowane podobno wadliwą pracą cięgna turbiny - piszę podobno, bo w ASO przyznają, że wada jest, ale twierdzą, że nie ma to wpływu na funkcjonalność pojazdu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 90KM 67kW
[l/100km]