Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero III Stepway

MK, ponad rok temu
Silnik 1.0 TCe 90KM 67kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ładne auto.
Silnik : Żwawy z bardzo dobrze dobranym momentem obrotowym.
Zawieszenie : "Dziuroodporne", ale przyjemne na co dzień.
5,0
Całokształt
Na początku, zanim zacznie ktoś narzekać na Dacię, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego takie auto będzie mi potrzebne. Z perspektywy kilku miesięcy użytkowania widzę, że przeznaczenie tego autka w mojej rodzinie jest właściwe: jazda "wokół komina". I do tego sprawuje się świetnie. Jeśli, natomiast, miałaby służyć jako podstawowe auto w rodzinie, no to szału raczej nie ma ;). Jeszcze niedawno aut tej marki "kijem bym nie dotknął" :), ale przyznaję, że te nowe modele są naprawdę spoko. Za stosunkowo nieduże pieniądze (wiem, było też taniej), dostajemy nowe, sprawne w użytkowaniu, dobrze wyposażone auto. W moim przypadku z dodatkową, pięcioletnią gwarancją. W opozycji, dealer Fiata wycenił mi podobnie bogato wyposażoną Pandę na 72tys zł. :)))
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo żwawa trzycylindrówka. Widać postęp w stosunku do pierwszych silników tego typu, np EcoBoost od Forda. Upierdliwe jest sprawdzanie poziomu oleju. Konstrukcja bagnetu sprawia, że g... widać. Ja nie ogarniam.
3,0
Skrzynia biegów
Szału nie ma :), ale robi robotę. Nie zdarzyło mi się, że jakiś bieg nie "wszedł".
3,0
Układ jezdny
Focus to to nie jest ;). Ale jedzie. Progi, dziury "łyka" jak mało który.
5,0
Karoseria
Wygląd, kwestia gustu. Nie udziwniony, jak daleki wschód, konserwatywny. Ładny.
Komfort
4,0
Widoczność
Po przesiadce z minivana trzeba się przyzwyczaić. Ledowe światła mijania takie sobie, ale plus, że są w standardzie.
5,0
Ergonomia
Są przyciski. Nie trzeba wszystkiego szukać w tablecie. On sam, może graficznie to średnia półka, natomiast działanie, dotyk, super. Piszę to, jako użytkownik iPadów Pro. Ogólnie, widać, że to auto jest zaprojektowane i skonfigurowane "z głową". Nie ma zbędnych wodotrysków dla snobów, natomiast jest sporo funkcjonalnych rzeczy i rozwiązań. W "trasy" nim nie jeżdżę, ale czuć, że fotele nadają się raczej na krótkie wypady. Pełna "elektryka" robi robotę, czujniki automatycznych świateł i wycieraczek pracują dobrze. Funkcjonalny podłokietnik, bardzo dobry uchwyt na telefon (choć wymieniłem na magnetyczny). AppleCarPlay, usb. Wiszaki na zakupy. Do codziennej eksploatacji - wzorowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze, choć autoklima działa dość "specyficznie". No, tanio jest przecież ;).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze. Plus za bagażnik z dwoma poziomami podłogi.
5,0
Wyciszenie
Nie narzekam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno jeszcze powiedzieć. Dokupiłem pięcioletnią gwarancję z przeglądami i zakładam, że będzie dobrze, bo konstrukcyjnie to raczej przestarzałe auto. Ale takie rozwiązania są, z reguły, trwałe i tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 90KM 67kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero III Stepway