Zawieszenie
: Zawieszenie i trzymanie się drogi. Jak na tak wysokie auto jest naprawdę dobrze.
4,0
Całokształt
Budżetowy SUV. Jeżeli oczekujesz wysokiej jakości i komfortu to auto nie jest dla ciebie. Natomiast jeżeli jesteś mniej wymagający i cenisz sobie ekonomię, prostotę (ale nie tandetę) to może to być dobry wybór. Auto pokazuje pazury gdy zjedzie się z asfaltu na drogę polną, na nierównościach, koleinach gdzie zwykłe auta nie dały by rady. Jeżeli musisz czasami jeździć po takich drogach to może to być naprawdę dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Demon szybkości to nie jest, ale 90 KM pod maską w połączeniu z niedużą wagą auta pozwala na sprawne wymijanie triów w trasie.
Na niższych biegach depnięcie pedału gazu i po uruchomieniu turbiny nawet jest nieźle, trochę wciska w fotel. Ale to tylko przy wyłączeniu trybu ECO który sprawia, że auto staje się mułowate.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest doskonała, zdarzyło się że bieg nie wszedł jak trzeba. Wysoki drążek sprawia wrażenie manewrowanie kijem. Zdecydowanie nie jest przeznaczona do szybkiej, dynamicznej jazdy. Ale ogólnie do charakteru auta pasuje i spełnia swoje zadanie.
4,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o trzymanie się drogi to bardzo miłe zaskoczenie. Obawiałem się "pływania" i "kołysania" podczas wchodzenia w zakręty ze względu na wysoki prześwit. Ale auto naprawdę dobrze się trzyma drogi, efekt przechylania niemal nie odczuwalny, pewnie wchodzi w zakręty. Duża w tym zasługa zamontowania szerszych opon. Natomiast trochę gorzej z układem kierowniczym, wspomaganie kierownicy mogło by być bardziej precyzyjne. Gdyby nie to, to dał bym 5 gwiazdek.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie szyby i wysoka pozycja kierowcy sprawia, że widoczność jest całkiem zadowalająca.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, półka na podszybiu świetna sprawa, wnęka pod konsolą też. W sumie, po wyciągnięciu popielniczki dostępne trzy pojemniczki na mniejsze butelki - bardzo praktyczne. Schowki w drzwiach pozwalają na schowanie dużej butelki. Lampka na podsufitce też bardzo przydatna. Auto z 2016 roku jeszcze przed liftingiem i przyciski do otwierania znajdują się na konsoli a nie przy drzwiach. Początkowo nie mogłem się do tego przyzwyczaić ale po czasie nawet mi się to spodobało bo pozwala na trzymanie kierownicy lewą ręką i otwieranie/zamykanie okien prawą.
Jeżeli do czegoś miałbym się przyczepić to do mechaniki pokręteł nawiewów. Nie zawsze uda się idealnie ustawić szukanej pozycji i nie są zbyt 'chwytliwe'. Mógłby być jeszcze jakiś mały schowek po stronie kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu wszystko ok, nie ma się do czego przyczepić. Może tylko klimatyzacja w bardzo upalne dni nie daje rady.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla średniej osoby wystarczająco miejsca.
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 60-70 km/h jest naprawdę dobrze. Na wyższych prędkościach i wyższych obrotach jest już trochę gorzej. Ale nie jest to przecież klasa wyższa. Na pewno nie jest gorzej niż u konkurencji w tym samym segmencie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd w ASO koszt 780 zł. W aucie fabryczna instalacja gazowa więc koszty podróżowania niewielkie. Innych kosztów na razie nie było.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto na mocną czwórkę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto stoi po chmurką i któregoś dnia zostawiłem uchylone szyby a w nocy padało. Prawdopodobnie dostała się wilgoć i padła elektryka (głównie zegary i komputer). Umówiłem się w ASO na sprawdzenie ale ze był weekend do poniedziałku auto stało. W poniedziałek samo przeszło. ASO nic nie wykryło. Od tamtej pory wszystko gra. Gdyby nie ta usterka dał bym 5.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika TCe 90KM 66kW
[l/100km]