Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero II Stepway Facelifting

Wasylek, 6 lat temu
Silnik 0.9 TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero II Stepway Facelifting 0.9 TCe 90KM 66kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idealne na nasze drogi miejskie i podmiejskie.
Układ elektryczny : Jest trochę "bajerów" i udogodnień, których nie każdy spodziewa się zastać w Dacii.
Silnik
4,0
Całokształt
Optymalny wybór, gdy potrzebujemy niedrogiego, średniej wielkości samochodu z podwyższonym zawieszeniem, które idealnie sprawdza się na drogach gruntowych i na asfalcie. Całkiem przyzwoite wyposażenie dostępne za dopłatą. Podstawowa gwarancja 3 lata. Przeglądy co 30 tys. km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny silnik TCe90 z turbodoładowaniem. Idealny do takich samochodów. Lubi pracę do 3 tys obr. więc jest dość cichy. Obowiązkowy układ Start&Stop można wyłączyć przyciskiem. Minusem jest jedynie wolne nagrzewanie w zimie, co rzutuje na wydajność ogrzewania kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjne przełączanie biegów- brak haczenia, zgrzytów przy wstecznym itp Jednak praca samej skrzyni nie jest bezgłośna- lekki szum mechanizmu da się wychwycić podczas hamowania silnikiem na wyższych biegach.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie na nierówne drogi, nie tylko ze względu na duży prześwit, ale również na świetne tłumienie nierówności.
5,0
Karoseria
Naprawdę porządnie zaprojektowane, wygodne nadwozie. W wersji Stepway jest to bardzo ładny, zwracający uwagę samochód. Nawet w najstarszych 10 letnich już egzemplarzach nie słychać o problemach z korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag. Czujniki cofania i opcjonalna kamera poprawiają widoczność przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Są plusy i minusy. Główny minus za umieszczenie wyłącznika tempomatu z dala od kierownicy. Niewłaściwa pozycja lusterka wstecznego po przełączeniu w tryb nocny- albo za wysoko albo za nisko. Fotel kierowcy ma tylko 3 pozycje wysokości. Brak możliwości całkowitego położenia do tyłu oparcia- np. do drzemki. Poza tym nie mam chyba uwag.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja (obieg powietrza) bez zastrzeżeń. Klimatyzacja przeciętnej wydajności. Ogrzewanie to największy problem- silnik w zimie nagrzewa się bardzo wolno i utrzymuje niską temperaturę pracy (76*C), przez co ogrzewanie jest słabe. Dość głośny wymuszony nawiew, nawet na 1 stopniu wentylatora- nie hałasuje jednak wentylator, ale samo powietrze szumiące w kanałach nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na to nadwozie- miejsca jest naprawdę dużo. Bardzo przyzwoity bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze- tutaj jestem naprawdę zaskoczony. Nawet przy 140km/h można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Super- samochód zbliżony jakością do tańszych modeli macierzystej firmy Renault (np. Clio). Większość rozwiązań i elementów wnętrza zapożyczona z różnych modeli Renault.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Dacia Sandero II

Liczba wpisów: 4

Dacia Sandero II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Dacia Sandero II Stepway Facelifting