Odwieczna zagadka czy kupić używane auto klasy średniej czy premium za 35 tyś a nowe rozwiazana . Za 35 tyś mamy nową dacię ... wersja konserwa na kołach Total Bieda Edyszyn bez niczego . Głośna puszka samojeżdżąca . Typowo do wożenia gratów . W tej cenie można kupić mondeo 3 może 4 opla , BMW nawet że niebite i w sensownym stanie . A wygoda podróżowania to inny świat . Dacia na wyjazdy na ryby czy na działkę wystarczy .
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik przeciętny . Standard to powolne schodzenie z obrotów . Do tego tryb oszczędzania paliwa na światłach i drganiami jednostki . Mineło 30 tyś km i już jest ubabrany od oleju przy odmie i wlewie oleju . Strach pomyśleć co będzie po 300 tyś . O ile dojedzie do tego przebiegu bo może producent nie przewiduje dla tej jednostki tyle .Zużycie paliwa powiedzmy że w normie ale nie jest to jakiś mega oszczędny .Silnik jak to 16 V rozwija skrzydła gdzieś powyżej 4000 obr . Opłacone to jest sporym hałasem .
3,0
Skrzynia biegów
Jakieś tam zacięcia , już luźny lewarek . Tak sobie w sumie .
3,0
Układ jezdny
Auto gumowe . Może kwestia opon 15 cali ale inne auta zachowują się pewniej z takimi kołami . Wspomaganie elektryczne , żeby naprawy były droższe . Preferuje napęd paskowy jednak .
Komfort
2,0
Widoczność
Jaki komfort ? TO prawie goła blacha . Brak wielu wygłuszeń sama wykładzina na podłodze . Dywaniki gumowe opcjonalne w tej wersji . Do 90 jest w miarę znośnie . Potem to kwestia ile tego hałasu jesteś gotowy znieść by jechać szybciej . 140 na autostradzie można sobie wybić z głowy . Owszem pojedzie więcej ale łeb pęka .
2,0
Ergonomia
Wszystko takie jakieś toporne w działaniu . Mega upierdliwa jest lokalizacja klaksonu na manetce kierunkowskazów . Drugi wymysł to samoczynnie startująca tylna wycieraczka nawet jak tego nie chcę ( bo jest przymarznięta ) . Porażka .
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znowu auto w którym nawiew nie działa jednakowo ! . No jakaś porażka . Na całe moje szczęście kratka lewa i środkowa na kierowcę wieje cieplejszym niż prawe . DOdatkowo chyba jakiś tunel jest nie złożony albo coś bo wieje ... zimne na czubek buta na pedale gazu ! Jakaś porażka .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w miarę . Nie czepiam się . Fotele takie jakieś miękkie dziwne .
2,0
Wyciszenie
Już wcześniej pisałem że jest bardzo głośno powyżej 100 . Może wersje mocno wyposażone są lepsze .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto służbowe więc teoretycznie nie powinno mnie to interesować ale ... tańsze auto to więcej kasy na koncie moim . Teoretycznie :) . Na razie w moim egzemplarzu nie ma usterek , w innych już padł czujnik ciśnienia powietrza w kole . TO zmartwienie producenta jeszcze .
3,0
Stosunek jakość/cena
Kia picanto lepiej jakościowo wypada . Nie sprawdzałem jak Panda czy Nemo .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W aucie nic nie ma w sumie to nie ma się co zepsuć . Jednak już w jednym padł czujnik ciśnienia powietrza . Zobaczymy co dalej .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie cisza . A jak ma coś paść to przed końcem gwarancji niech sypie się .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW
[l/100km]