Całokształt oceniam przez pryzmat własnych oczekiwań i ceny samochodu. Ponieważ podstawowym kryterium była ta ostatnia nie spodziewałem się niczego więcej niż faktycznie dostałem (wersja ACCESS). Jedno moje niedopatrzenie to brak zamka centralnego, o którym byłem przekonany, że jest w standardzie. Montaż zamka centralnego (we własnym zakresie) wyniósł mnie ok. 80 zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pozwala na sprawną jazdę w pojedynkę. Brak mocy czuć, gdy samochód obciążymy dodatkowymi pasażerami i bagażem. Po zdjęciu nogi z pedała gazu hamowanie sinikiem jest bardzo słabe - sam pedał odbija szybko, ale obroty spadają zdecydowanie wolniej niż w innych samochodach, którymi jeździłem.
3,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg zaprojektowany prawdopodobnie do ruszania pod górę. Praktycznie od razu po starcie należy wrzucić dwójkę - z której spokojnie mogę ruszać tak samo jak w innych samochodach z jedynki. Kolejne przełożenia są bardzo krótkie, a asystent ECO na płaskim odcinku przy prędkości ok. 50 km/h podpowiada aby włączyć ostatni bieg. Mi takie działanie skrzyni biegów za bardzo nie odpowiada, ale można się do niej przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
Chyba największe zaskoczenie na plus. Samochód bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami, a z drugiej strony cały czas czuję, że to ja go prowadzę.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest idealnie, szczególnie patrząc do tyłu, ale po zapoznaniu się z samochodem parkowanie nie powinno stanowić dla nikogo większego problemu.
4,0
Ergonomia
W codziennej jeździe przeszkadza zbyt długi skok pedału sprzęgła. Pozostałe elementy nie zaskakują, ani nie rozczarowują. Do samochodu należy się przymierzyć przed zakupem - nie ma wielu możliwości zmiany ustawień kierownicy i foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa jak należy. W samochodzie nie ma klimatyzacji, ale to był świadomy wybór, więc nie wpływa na moją ocenę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 190 cm miejsca mam więcej niż faktycznie potrzebuję. Pasażerowie też nie mieli problemów aby zmieścić się do samochodu. Bagażnik sporo może zmieścić.
4,0
Wyciszenie
Dla prędkości miejskich - wystarczające. Przy jeździe dynamicznej lub na autostradzie hałas może zacząć być dla wielu osób uciążliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie mogę liczyć tylko paliwo, gdyż OC i AC dostałem za 1 zł, a jestem jeszcze przed pierwszym przeglądem serwisowym. Spalanie na zadowalającym poziomie 6,5 l/100 km przy cyklu mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostajesz to czego możesz oczekiwać za tę cenę. Walkę o jak najmniejszą cenę widać bardzo dobrze na karoserii - strach opierać się w miejscach bez przetłoczeń, blacha jest tak cienka, że aż dziw bierze, że nie odkształca się od oporu powietrza. Oczywiście, z punktu widzenia kupującego, cena zawsze mogłaby być mniejsza. Ale i tak jest to najtańsze auto obecnie oferowane na polskim rynku, przy czym należy na nie bardzo długo czekać po złożeniu zamówienia - ja czekałem prawie 6 miesięcy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy nazwać to usterką, ale wiele powierzchni w samochodzie nie jest zabezpieczonych przed korozją i rdzewieje! Wałki centrujące felgi na przedniej osi po zimie tak mocno skorodowały, że miałem spory problem z wymianą kół.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek, ale z drugiej strony przebieg samochodu jest bardzo mały.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW
[l/100km]