Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting

Higachi, 5 lat temu
Silnik 1.0 SCe 73KM 54kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 1.0 i R3 brzmi naprawdę nieźle, spodziewałem się czegoś gorszego.
Układ hamulcowy : Hamulce to żylety, trochę mocniej wcisnąć, a auto zatrzymują w miejscu.
Inne : Zużycie paliwa - w przeciwieństwie do turbodoładowanych silników małą amplituda spalania, dość przewidywalne.
4,0
Całokształt
Spełnia podstawową funkcję auta, jeździ się w miarę wygodnie, plastiki jakoś nie przeszkadzają wybitnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 1.0 73km dość żwawy, cudów nie ma, ale jeździ dobrze - wystarczy po rozgrzaniu korzystać z wyższych obrotów - do 90km.h rozpędza się nieźle, później robi się trochę gorzej, ale do 130 km/h (szybciej nie jechałem) nie ma jakiejś wybitnej zadyszki.
4,0
Skrzynia biegów
Traktowana spokojnie - wszystko chodzi jak złoto Jak próbowałem osiągnąć lepsze wyniki i chciałem szybciej zmienić bieg - zdarzały się szarpnięcia, zestrojona do spokojnej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Jest, ani wybitny, ani angażujący, nie zwraca się uwagi na to, działa pewnie, chociaż przy gwałtownych manewrach odczucie takie, jakby reagował z opóźnieniem.
4,0
Karoseria
Mi się podoba, ale wolałbym cieńsze słupki C, bo są trochę za szerokie jak na mój gust.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki - super, tył -jak to standard w obecnych autach, szerokie słupki C
5,0
Ergonomia
Nie ma więcej, niż potrzebne, schludnie, wszystkie najważniejsze elementy są tam, gdzie się ich spodziewałem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, szybko zaczyna grzać zimą, chłodzenie latem też dość sprawne, chociaż jeździłem autami, gdzie bywało chłodniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieważne jak próbowałem ustawić fotel kierowcy, to wsiadając z tyłu zawsze było wystarczająco miejsca - nikomu nie było ciasno. Fotele mają trochę krótkie siedziska, ale to można rozwiązać ustawiając fotel trochę wyżej, a do sufitu sporo miejsca. Miejsca w bagażniku- nie wydaje się wielki, ale jest naprawdę pojemny.
3,0
Wyciszenie
Gdzieś musiano przyoszczędzić - warkot silnika 1.0 SCe potrafi być przyjemny, do 90km/h jest raczej cicho, powyżej - robi się głośniej, ale słychać nie silnik, a pęd powietrza przy bocznych szybach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Robiąc codziennie ponad 60km do pracy i z powrotem spalanie wynosi 5,2/100 i to nie ograniczając się do 90km/h, a jeżdżąc poza zabudowanym trochę szybciej, a w zabudowanym - przepisowo. Kosztów eksploatacji jeszcze nie znam, ale jak bratu w Dusterze przegląd w aso wyniósł niecałe 550zł, to pewnie nie będzie gorzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj jest bezkonkurencyjny - w cenie 37900 dostałem auto klasy B w co prawda najwyższej wersji wyposażenia ( dość uboga w porównaniu do innych) ale z klimatyzacją, gdzie u konkurencji miałbym najwyżej Up! jako 3 drzwiowy Van, z silnikiem 60km, bez klimatyzacji...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 SCe 73KM 54kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting