Silnik
: Po przesadce z silnika benzynowego 1,8 spalanie niższe o połowę wprawia mnie w nieustanny zachwyt.
4,0
Całokształt
Ocenę zacznę od bryły auta - elegancki hatchback, z lekko muskularną budową. Wysoki prześwit.
W środku mamy dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, bagażnik jak na auto tego typu też jest duży.
Jak to wóz z niższego segmentu cenowego - nie powala bogatym wyposażeniem, czy złotymi okuciami. Jednak wersja Laureate ma wszystko co człowiekowi potrzebne do szczęścia - elektryczne szyby, komputer pokładowy, klimatyzację oraz ABS.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o mocy 68KM jest idealny do spokojnej jazdy po mieście. Czasami jednak brakuje mu mocy, i dodatkowe KM poprawiłyby jak myślę, dynamikę silnika.
Jazda po trasie nie sprawia większych problemów. Jednak powyżej 110km/h auto jest już głośne. Zobaczymy jak jednostka napędowa będzie zachowywała się po większym, niż 2k km przebiegu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mogę powiedzieć złego słowa na skrzynię biegów. Jedynym mankamentem, którego możnaby się doszukiwać na siłę jest brak szóstego biegu, który w trasie podniósłby komfort jazdy.
4,0
Układ jezdny
Skręt kół w pełni mnie zadowala. Przyzwyczajony do koreańskiego wspomagania, musiałem się dostosować do trochę ciężej pracującego silniczka wspomagającego skręt kół. Na duży plus zasługuje napewno wysoki prześwit auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przedniej szyby bez zarzutu. Na mały minus są napewno słupki boczne, które potrafią zasłonić przy skręcie pieszego. Ot, rzecz na którą trzeba uważać.
Widoczność tylniej szyby w pełni mnie zadowala.
3,0
Ergonomia
W jeżdzie miejskiej samochód przemieszcza się cichutko niczym mysz. W trasie jednak po przekroczeniu bariery 110km/h słychać już szum powietrza, i lekkie gwizdy z okolic drzwi. Przyda się także jakiś spojler z tyłu, gdyż ostre zakończenie samochodu nie sprzyja opływowości auta.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel jak wiadomo, trochę szczędzi czynnikowi białkowemu swojego ciepła. Auto rozgrzewa się po ok. 2-3km, co w momencie pisania tego komentarza (sroga zima) jest sporym minusem. Drugim niedociągnięciem, jest słąbe ogrzewanie nóg kierowcy - zdecydowany minus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tych rozmiarów, przestrzeń kierowcy i pasażerów jest bardzo przyzwoita. Wożąc na tylniej kanapie co bardziej \"długie\" jednostki słyszałem pochlebne komentarze tak o wysokości, jak i o miejscu na nogi.
4,0
Wyciszenie
Tutaj mam mieszane uczucia. Jest to mój pierwszy diesel, więc za dużego porównania nie mam. Kierowcy, którzy dieslami jeżdzą, chwalą sobie cichą pracę silnika, oraz wyciszenie kabiny. Dla mnie auto powyżej 100km/h pracuje głośno. Ale to już urok diesli, jak sądzę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik na dotarciu, ale spalaniem jestem mile zaskoczony. Co prawda większość kilometrów zrobione jest w mieście, ale po któtkiej trasie ok. 100km, spalanie wyszło na poziomie 4,5l. W mieście nie udało mi się przekroczyć 6l - według zapewnień komputera pokładowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dacię Sandero kupiłem własnie dlatego - stosunek ceny do jakości to duży plus. Ilość akcesoriów, któe można dokupić, sprawią, że każdy dopasuje auto pod siebie, i nie będzie zbytnio narzekał.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2 tysiącach kilometrów nic nie stuka ani nie puka. Oby tak dalej!