Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero I Hatchback 5d

Stepway, 13 lat temu
Silnik 1.6 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Kupiłem nowy samochód w salonie, bo nie mam pieniędzy. Jestem zbyt biedny, by wierzyć w okazje. Sparzyłem się kilka razy i straciłem nadzieję by mając 30tyś kupić dobry samochód. Sandero jest drugą Dacią. Pierwsze auto, okazało się najlepszą inwestycją. Postanowiłem powtórzyć ten krok. Nie jestem wymagający, chociaż może czasem zbyt krytyczny. Samochód ma przede wszystkim jeździć i być tani zarówno w eksploatacji, jak i w całokształcie utrzymania. Decydując się na zakup Dacii trzeba liczyć się z jej ogromnym spadkiem wartości, ale chyba nie trzeba kończyć studiów by o tym wiedzieć. Decydując się na Sandero, otrzymujemy ciekawie wyglądający samochód z zewnątrz i podstawowo wyposażony wewnątrz. Zaskoczy nas z pewnością pozytywnie w jeździe miejskiej, rozczaruje dynamiką na wakacyjnych wyprawach. Jak zmieni się swoje przyzwyczajenia, nauczy słuchać potrzeb silnika i będzie częściej zerkać na obrotomierz, odetchnie się z ulgą przy dystrybutorze. Czytałem z uśmiechem komentarz, że gdyby to auto miało znaczek VW byłoby zupełną porażką i hańbą niemieckich marek, ale rumuńskie logo dodaje animuszu w chwaleniu się rodowodem. Coś w tym jest. Proste, tanie jednocześnie trwałe w zasięgu portfela.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do doskonałości trochę brakuje. Nie mniej jednak auto zbiera się dobrze z niskich biegów, chociaż nie oszukujmy się 8V wymaga od nas wysokich obrotów, jeżeli chcemy poruszać się dość dynamicznie. Na szczęście, po mieście nie musimy narażać naszego portfela czy przede wszystkim uszu.
5,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie skrzyni, dla silnika benzynowego zasługuje na najwyższą ocenę czego nie mogę powiedzieć o tej z motorem wysokoprężnym. Połączenie skrzyni z silnikiem, daje nam dużą elastyczność, dzięki czemu możemy szybko osiągnąć piąty bieg co znacząco wpływa na spalanie.
5,0
Układ jezdny
Jednym słowem perfekcyjny. Sandero idealnie radzi sobie na bezdrożach jak na miejskich drogach. Przy prędkościach autostradowych, wspomaganie wydaje się być nader czułe, ale po kilku tysiącach kilometrów za kółkiem przestaje to być odczuwalne.
Komfort
5,0
Widoczność
W kestii widoczności nic nie można poprawić.
3,0
Ergonomia
Kwestia gustu. Przydałoby się więcej schowków. Do sterowania szybami z przodu na kosoli centralnej można szybko się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Piątki nie mogę dać, bo uważam że poprzednie samochody lepiej radziły sobie z chłodzeniem w upalne dni. Za to do ogrzewania nie można się doczepić.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasycznie. Z przodu sporo miejsca, nieco gorzej z tyłu. Przyznać trzeba, że na tylnej kanapie przeżyły dalszą podróż trzy dorosłe osoby, ale nie wiem czy nie komentowały warunków z grzeczności ;-)
1,0
Wyciszenie
Krytycznie podchodzę do kwestii wyciszenia, bo jest to dla mnie jeden z istotniejszych elementów komfortowej jazdy. W jeździe miejskiej jest przeciętnie. Kiedy jednak wyruszymy w trasę, to monotonny dźwięk silnika potrafi przyspieszać zmęczenie. Nie mówiąc o tym, że przekraczając 3tyś obrotów zaczyna robić się w kabinie nieprzyjemnie. Przy wyprzedzaniu, zbieraniu się do wyprzedzania, mina współpasażera bezcenna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się że będzie dużo gorzej. Po 10tyś km, średnie spalanie w mieście to około 7,5L a w trasie 6,2L. Zaznaczam jednak, że należę do kierowców z bardzo lekką nogą. Przeglądy serwisowe przewidywane są po przebiegu 30tyś km, a po każdych 15tyś zalecane warsztatowe. Koszt tej drugiej wizyty to 92 złote! Czego chcieć więcej?!
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezapelacyjnie nalepszy współczynnik cena/możliwości czy cena/jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Decydując się na nowe auto w tym przedziale cenowym nie nastawiałem się na fajerwerki. Warto wymienić wycieraczki zaraz po zakupie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwóch miesiącach, przejechaniu 10tyś km, nic. I oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MPI 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero I Hatchback 5d