Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero I Hatchback 5d

BOGUSŁAW_50, 13 lat temu
Silnik 1.6 MPI 84KM 62kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygląd zewnętrzny. Jednak można zrobić za rozsądne pieniądze coś ładnego i funkcjonalnego.
4,0
Całokształt
Z samochodu jestem bardzo zadowolony. Jest wygodny, ma bardzo ładny wygląd, w kolorze czerwonym i z linią SUV zwraca na siebie uwagę, z czym niejednokrotnie się spotkałem. Producent jednak przesadził z oszczędnością i zamontował głośniki radia jedynie w przednich drzwiach, z tyłu też by się przydały.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wstępie informuję, że ocena dotyczy modelu SANDERO STEPWAY z silnikiem benzynowym. Kupiłem go w marcu 2011 r. Silnik pracuje cicho. Oczywiście po przekroczeniu \"setki\" już tak cicho nie jest, ale to dotyczy wszystkich samochodów tej klasy. Na wolnym biegu silnika wcale nie słychać. Plusem też jest duża elastyczność silnika, ale to wynika z dosyć dużego momentu obrotowego. Nie trzeba często zmieniać biegów. Nie ma większych problemów z przyspieszeniem, ale przydała by się jednostka mocniejsza, np. 105 KM jak w Dusterze.
4,0
Skrzynia biegów
Silnik elastyczny, więc nie trzeba często zmieniać biegów. Biegi wchodzą bez najmniejszych oporów jak to się mówi \"jak w masło\". W trakcie jazdy aż chciałoby się wrzucić szósty bieg, ale niestety go nie ma. Z tego wniosek, że przydała by się sześciobiegowa skrzynia biegów. Ale to już ze wspomnianym mocniejszym silnikiem byłby inny samochód i nie za te pieniądze.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie. Wspomaganie kierownicy akurat, nie za luźne nie za twarde. Duży prześwit pozwala pokonywać wysokie nierówności. Chyba ten model ma dosyć wysoko położony środek ciężkości, bo na zakręcie i przy gwałtownym ruchu kierownicą wyraźnie zabuja. Trzeba będzie uważać zimą na śliskiej nawierzchni. Atutem też jest mały promień skrętu. Niestety odczuwalne jest najechanie na przeszkodę poprzeczną, szczególnie przednią osią.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki dobra. Trochę gorzej do tyłu, ale nie jest źle. Do tego duże, regulowane od wewnątrz lusterka.
4,0
Ergonomia
Fotele wyprofilowane, dobrze trzymają na zakrętach, bardzo wygodne. W modelu STEPWAY nie ma regulacji wysokości fotela i regulacji ustawienia kierownicy. Ale mi to nie przeszkadza. Świadomie to zaakceptowałem po przymierzeniu się do pozycji kierowcy. Zarówno ja, żona i córka stwierdziliśmy, że pozycja jest dla nas optymalna i tak nie będziemy nic regulować (z wyjątkiem przesuwu fotela). Kierownica obszyta skórą bardzo przyjemna w dotyku. Klawisze otwierania okien umieszczone w nietypowym miejscu bo na centralnej konsoli, ale to w niczym nie przeszkadza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zastrzeżeń. Dobrze dmucha na przednia szybę i usuwa zaparowanie. Kabina szybko się nagrzewa i podobnie klimatyzacja szybko schładza. Niestety jest tylko jednostrefowa i jest różnica w odbiorze temperatury między pasażerami na tylnym siedzeniu a kierowcą. Pokrętła pozwalają na różne opcje kierunku nawiewu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dacia Sandero jest samochodem szerokim i trzech pasażerów na tylnym siedzeniu może wygodnie podróżować. Dla kierowcy i pasażera z przodu naprawdę dużo miejsca. Samochód nadaje się też dla osób wysokich, przestrzeń między głową a sufitem duża.
4,0
Wyciszenie
Ogólnie nie mam zastrzeżeń. Powyżej \"setki\" wyraźnie zaczyna się słyszeć szum z zewnątrz, ale nie w przykrym stopniu i radio można swobodnie słuchać. Z bagażnika nie przedostają się odgłosy nie zamocowanego bagażu. Szum z zewnątrz też jest wynikiem rodzaju bieżnika opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety samochód nie należy do zbyt oszczędnych. Silnik jest jednostką ośmiozaworową. Po wygaśnięciu trzyletniej gwarancji trzeba będzie pomyśleć o LPG. W jeździe mieszanej zużycie paliwa wynosi: po przejechaniu 606 km - 7,7 litra/100 km po przejechaniu 600 km - 7,8 litra/100 km po przejechaniu 597 km - 7,4 litra/100 km po przejechaniu 591 km - 8,0 litra/100 km Poniżej wpisane minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie nie jest prawdą, gdyż tego nie sprawdzałem, ale ten program wymagała podania danych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 40 tyś. zł nowy samochód dobrze wyposażony i z trzyletnią gwarancją. Polecam pod rozwagę ten model każdemu kto myśli o kupnie samochodu tej klasy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochodem jeżdżę dopiero 3 miesiące i przejechałem niecałe 4000 km. Na tym etapie nic nie mogę powiedzieć o niezawodności. Jak na razie bez najmniejszej usterki. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero I Hatchback 5d