Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero I Hatchback 5d

rgr, 12 lat temu
Silnik 1.4 MPI 75KM 55kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę niezłe.
3,0
Całokształt
Silnik słabo wkręca się na obroty, trochę paliwożerny, i głośny (ale to akurat wina braku wyciszenia - żadnego - ani pomiędzy silnikiem a kabiną, ani pod maską). Za to jest elastyczny. Co do skrzyni - dlaczego ten wsteczny w tych Daciach tak źle wchodzi? (problem znany). Ale generalnie OK, przeszkadza tylko trochę krótkie zestopniowanie. Układ jezdny i zawieszenie dobry, a nawet bardzo dobry jak na polskie drogi. Dosyć twardy (twardszy niż w Renówkach), ale ładnie wybiera poprzeczne nierówności. Mam wrażenie że trochę myszkuje. Fajny, porządny prześwit. Wentylacja i ogrzewanie takie sobie. Coś tam dmucha, ale jakoś bez przekonania. Duża przestrzeń z przodu, z tyłu, w bagażniku. Za to jeździ się nieco "taboretowo". Ergonomia to kuriozum. Płacić trzeba za wszystko (nie ma nawet głośników w przednich drzwiach, oczywiście radia też). Wycieraczki bez regulacji częstotliwości, brak jednego machnięcia, brak zaworków zwrotnych przy spryskiwaczach, więc trzymać dźwignię i czekasz, czekasz... Trzeba płacić za koło zapasowe :D. Nawet w najbogatszej wersji nie ma impulsowego sterowania szybami (oraz klimy). Oszczędność na maxa - płacić, placić. Drzwi też zamykają się jak w starych dostawczakach. Tandetne srebrne wstawki plastikowe. Deska nawet bardzo ładna, za to skrzypi za kostce brukowej. Ogólnie fajne auto... mogłoby być. Ja mu daję CZWÓRKĘ z minusem za skąpstwo. I może to być naprawdę fajne auto, tylko facelifting środka/ergonomii potrzebny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik słabo wkręca się na obroty, trochę paliwożerny, i głośny (ale to akurat wina braku wyciszenia). Za to jest elastyczny.
3,0
Skrzynia biegów
Dlaczego ten wsteczny w tych Daciach tak źle wchodzi? (problem znany). Ale generalnie OK, przeszkadza tylko trochę krótkie zestopniowanie.
4,0
Układ jezdny
Dobry, a nawet bardzo dobry jak na polskie drogi. Dosyć twardy (twardszy niż w Renówkach), ale ładnie wybiera poprzeczne nierówności. Mam wrażenie że trochę myszkuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Też całkiem niezła, zwłaszcza do tyłu.
3,0
Ergonomia
Trochę topornie, biednie, ale oprócz elektrycznych szyb na swoim miejscu. W wycieraczkach brakuje regulacji prędkości, możliwości pojedynczego machnięcia itp. Za to są schowki (za dopłatą!).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że jednak słabo działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, z tyłu oraz w bagażniku jak na 4-metrowe auto. Ale na tych fotelach siedzi się za to trochę "taboretowo".
2,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie? :D Brak wygłuszenia pomiędzy silnikiem a kabiną, brak na masce. Głośne przy 120kph.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części tanie. Zużycie paliwa takie sobie. W korkach po mieście 9l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowego za 30-40 tys. nie kupiłbym. 3-latka za połowę tej ceny można.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
7,6
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero I Hatchback 5d