Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero I Hatchback 5d

tytus, 13 lat temu
Silnik 1.4 MPI 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Idealne na polskie drogi
4,0
Całokształt
Samochód jest dobrze zaprojektowany i wykonany ale rażą takie rzeczy jak słabe wyciszenie czy brak termometra. Takie rzeczy nie są ani drogie ani skomplikowane i mam takie poczucie że ten samochód został z niektórych żeczy celowo okrojony tylko dlatego żeby nie był lepszy od samochodów renault.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie jest zbyt mocny. Do dynamicznej agresywnej jazdy nie nadaje się. Za to jest jest całkiem elastyczny i idealnie nadaje się do spokojnej jazdy.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu, ale skrzynia jest bardzo głośna nie wiem czy tylko mój model tak ma czy wszystkie. Ale można się do tego przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta samochodu. Genialnie miękko zestrojone zawieszenie w połączeniu z 15 calowymi kołami nie daje szans polskim dziurom zwanymi drogami. Komfort zawieszenia na poziomie samochodów 2 razy droższych!!
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoko umieszczony fotel w połączeniu z sporymi lusterkami i nie przesadzonymi słupkami przednimi zapewnia bardzo dobrą widoczność. Do tyłu jest gorzej ale i tak nieźle w stosunku do współczesnych samochodów. Słowa pochwały należą się światłom mijania - są świetne aż nie chce się wierzyć że tak dobrze drogę może oświetlać zwykła H4.
4,0
Ergonomia
Proste wnętrze o przejrzystej desce rozdzielczej z bardzo czytelnymi wskaźnikami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód z silnikiem 1.4 nagrzewa się nawet zimą po przejechaniu 2 km. Wentylacja wystarczająca, klimatyzacja także.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oficjalnie to samochód klasy B faktycznie jest wielkość kompaktów z przed kilku lat. To chyba największy samochód z tej klasy na rynku.
2,0
Wyciszenie
Dlaczego w samochodzie niema wygłuszeń grodzi silnika - kosztowało by to z 300zł a w samochodzie było by znacznie ciszej? Chyba tylko dlatego że przecież to clio ma być hitem a nie jakaś dacia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosty silnik nie może być zbyt ekonomiczny i samo nadwozie nie jest zbyt doskonałe aerodynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli szukasz samochodu który ma służyć jak jedyne auto w rodzinie i masz na to 34tys zł. To nie masz wyboru. Dacia miażdży konkurencję z segmentu A. przestronnym wnętrzem i komfortem. To jest samochód który został stworzony na polskie drogi. Jednak nie polecam go jako samochodu miejskiego. Po pierwsze za dużo pali w mieści (przynajmniej z tym silnikiem) po drugie ten samochód z lusterkami ma 2m szerokości!! Potrzebuje takiej luki parkingowej jak samochód klasy c. Wiem bo jeździłem seicentem i miałem zgrzyt kiedy chciałem wjechać w miejsce parkingowe tak jak to robiłem autem klasy A
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy samochód

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,50 zł
7,6
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero I Hatchback 5d