Ogólnie bardzo udane auto w najtańszym segmencie. W sam raz dla młodej rodziny z dzieckiem i psem do poruszania się po mieście (bardzo dobra jak na tej wielkości samochód zwrotność, wysokie zawieszenie) i do wypadów za miasto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik z Dacii MCV - ze wszystkimi wadami i zaletami. Głośny i mało dynamiczny, ale bardzo niezawodny. Do jazdy w mieście dla spokojnego kierowcy. W trasy jest OK, ale przy założeniu, że nie wyprzedza się często i jedzie się równym tempem.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna - dość często przy nieuważnym wrzucaniu można załaczyć nie ten bieg co trzeba. Wymaga szybkiej zmiany biegów przy rozpędzaniu - a i tak samochód robi się dynamiczny dopiero powyżej 60km/h
4,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie - doskonałe na dziury. Wysokie zawieszenie - spokój przy wjeżdżaniu na krawężniki.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność na boki i do przodu, bardzo duże lusterka boczne (z MCV). Dobra widoczność do tyłu, gorzej do tyłu po bokach (słupki).
4,0
Ergonomia
Ma kilka dziwactw - sterowanie szyb w centralnej konsoli, tylnich szyb z tyłu, za hamulcem ręcznym. Bardzo wygodne sterowanie ustawieniami lusterek - pod hamulcem ręcznym, ręka opiera się wtedy na hamulcu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja pracują bardzo sprawnie i stosunkowo cicho. Tylko klimatyzacja manualna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże wnętrze. Z tyłu troszkę gorzej niż z przodu, ale wystarczająco do wygodnej jazdy dla osoby przeciętnego wzrostu i tuszy.
3,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach szum silnika i powietrza. Daje się wyraźnie odczuć brak mat wyciszających w komorze silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało umiarkowane spalanie (8,5l/100km w mieście, latem/non stop z klimatyzacją).
4,0
Stosunek jakość/cena
W obliczu ofensywy cenowej konkurencji problemem zaczyna być jednak cena. Za 38 tys. za najbardziej rozbudowaną wersję przewagi Sandero są na tyle nieduże (niezawodność, przestronność), że nie dają jej wyraźnego zwycięstwa w walce z innymi markami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrej jakości plastiki, chociaż twarde. Wszystko bardzo dobrze spasowane, brak sprzypień i stuków. Stosunkowo dobrej jakości wykładziny i inne elementy. Rażą jedynie klamki zewnętrzne drzwi wyglądające na bardzo tanie i tandetne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo prosty, brak skomplikowanej elektroniki. Bardzo dopracowany i znany od wielu lat silnik. Tanie części i stosunkowo tani serwis. Dobre opony (Michelin).