Karoseria
: Jazda za "grosze". Pomimo konieczności przeglądów w serwisie i tak koszty są niskie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Układ elektryczny
: Brak wskaźnika temperatury na zewnątrz oraz temperatury silnika. Nie kosztuje to dużo a mogli zamontować.
Inne
: Głośne wtryskiwacza LPG - problem już wyeliminowano.
5,0
Całokształt
Samochód sprzedany w sierpniu 2019 !
Brak uwag, oby tak dalej. Szczególnie chwale sobie koszty jazdy na LPG. Ceny przeglądów nie są szczególnie wysokie bo to Dacia :-). Serwis w Rybniku jest OK, polecam.
Przy przebiegu 76 tyś. (XII 2017) zepsuł się klakson i trzeba jechać do serwisu. Wytarła się dziura w gumowym dywaniku kierowcy. Na minus trzeba dodać że bardzo mocno ściera się koło kierownicy ale podobno można łatwo wymienić w serwisie na nową :-)
Na minus dodałbym
Wrażenia
1,0
Silnik
Jeździ spokojnie.
Przejechane aktualnie 78 tyś km. i narazie ok. Wymieniam olej co 10 tyś i serwis gazu co 15 tyś km.
Przebieg 6/2019 - 106 tyś - gaśnie przy skręcaniu na parkingu.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
Auto zwarte, trzyma się drogi i żwawo reaguje na ruchy kierownicą.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu, auto jest wyższe niż inne na parkingu i lepiej wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Co mnie wkurzyło to przycisk opuszczania szyb między biegami, dość daleko i nisko i trzeba odrywać wzrok. Przeszkadza jedynie fakt że koło zapasowe muszę wozić w bagażniku bo jego miejsce zajęła butla na LPG. Chętnie bym wsadził zbiornik o większej pojemności, wtedy nie trzeba często tankować. Obecnie mam 30-sto litrowy ale jak widzicie dużo jezdżę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu. I ten zapach nowości... :-)
Po włączeniu klimy na maksa podczas upałów silnik jakby trochę słabnie.
Przy silnych mrozach ( II 2018) i minus 20 stopniach kabina dłużej się ogrzewa po około 10 km.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Można wygodnie się rozłożyć z fotelem. Tylko siedzenia są za krótkie (chyba z Clio) i nie podpierają na całości w udach.
2,0
Wyciszenie
Tak średnio, żadnych rewelacji, moja astra '98 była lepiej wyciszona.
Głośno pracujące wtryskiwacze LPG zostały przeniesione w inne miejsce pod maską i nie powodują już wibracji i ich nie słychać. Brawo Rybnik!.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na 29 litrach po 1,51 zł aż 420 kilometrów. Myślę że niezły wynik.
Spalanie pozostaje bez zmian. Ok. 2 litry więcej pali podczas upałów gdy trzeba włączać klimatyzację.
Olej wymieniam co 10 tys mimo zalecanych 15-stu tyś (ok. 300 zł)
przeglądy instalacji gazu co 15 tyś (ok 240 zl)
przegląd ogólny w serwisie co 20 tyś. (ok. 500 zł)
5,0
Stosunek jakość/cena
Praktycznie pełne wyposażenie za dość przystępną cenę i dosyć nowoczesny wygląd.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie brak i oby tak pozostało.
Po 42 tyś. kilometrów usterki były takie:
15000: regulacja wskaźnika poziomu gazu gdyż pokazywał ciągle pusty zbiornik mimo że było zatankowane el to wydaje się drobnostką,
36 000: przepalił się jedynie bezpiecznik od zapalniczki gdzie często podłaczam nawigację.
40 000: Raz wymieniałem żarówki przednie bo się wypaliła jedna.
Oby tak dalej.
76 000 zepsuty klakson do wymiany
78 000 wytarty dywanik po stronie kierowcy i wycierająca się kierownica.
106 000 auto gasnie przy skręcie kierownicą.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy 78 000 narazie Brak
przy 106 000 silnik gaśnie przy maksymalnym skręcie kierownicą, pojawiły się odgłosy z silnika, pora do serwisu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V LPG 75KM 55kW
[l/100km]