Dokladnie tego spodziewalem sie po tym aucie, a kupilem bez jazdy probnej. Jakosc materialow i spasowanie nie pozostawia wiele do zyczenia (przy tej cenie) plastiki sie troche rysuja (kluczykiem przy stacyjce), podloga bagaznika moglaby byc lepiej mocowana i wykladzina pod nogami kierowcy powinna byc trwalsza (po 100kkm jest przetarta pod dywanikiem). Jednak w czasach kiedy MB (mam w rodzinie) jest wykonczony jak Wartburg (mialem w rodzinie) nie ma powodow sie czepiac. Autostradowa predkosc podrozna na poziomie 160km/h (utrzymywana przez kilkaset km) jest calkowicie do przyjecia (wtedy pali 14l LPG/100km), max lekko powyzej 180km/h tez jest ok, choc instrukcja na to: niemozliwe! ;) Wydaje mi sie, ze to dzieki wlasciwie dotaremu silnikowi i odpowiedniej jakosci gazu. Halas. No tak, jakis jest, ale przeciez byc musi, w koncu to nie Lex 400, ale ale np.: pokonujac trase PL - DE tankuje na pierwszej stacji w Niemczech i po przejechaniu kilkunastu kilometrow znacznie obniza sie poziom halasu ;) Audio: MediaNav jest bardziej niz ok, zawsze mi sie wydawalo, ze prawdziwy komp w aucie to najlepsze rozwiazanie, ok ten nie jest prawdziwym kompem, tylko tabletem LG na Windzie i to zblokowanym, ale albo mozna z tym zyc, albo mozna to obejsc ;) Glosniki do wymiany. Nie rozumiem narzekan na prowadzenie, wciaz jezdze na seryjnym zawieszeniu i hmm...to nie chodzi o samochod ;) Wnetrze jest dosc przestronne i ma spory bagaznik, pozycja za kierownica i fotele do przajecia, choc do Volvo mu daleko. Deska wyglada calkiem ok, lekka bolaczka jest brak sciemniacza. Umiejscowienie przyciskow, klamek i itp rzeczy ma trzeciorzedne znaczenie, bo max. po kilku tysiacach km mozna sie przyzwyczaic do tego, nawet do tych nawigacyjnych nieporozumien w postaci obrotowych joystickow, na szczescie MediaNav jest szybki i bezproblemowy. Generalnie za ta cene samochod jest bardzo dobry, choc ma kilka drobnych minusow.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik znany i lubiany ;) moglby byc cichszy. Mapy wymagaja korekty, pomiedzy 3kobr/min a 5,5 kobr/min wykres prawdopodobnie jest sinusoida.
4,0
Skrzynia biegów
Wystarczajaco precyzyjna, moglaby miec nieco inne przelozenia na 4 i 5 biegu.
4,0
Układ jezdny
Jest ok. Dwie rzeczy: musi miec dobre opony (Pirelli zamiast GY lub Conti) o troche nizszym profilu oraz sprezyny progresywne (czekam na Bilsteina). To powinno wystarczajaco poprawic trakcje.
Komfort
5,0
Widoczność
Duze szyby, duze lustra. Jest ok.
4,0
Ergonomia
Nie ma znaczenia. Pierwszym CXem tez ludzie jezdzili ;) Fotele moglyby byc wygodniejsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 36-38 stopniach C, wnetrze schladza sie w kilka minut. W zimie szyba odmraza szybko, do ogrzania auta potrzebuje troche wiecej czasu niz do schlodzenia w lecie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt - doskonale. Piec osob (blablacar;)) podrozuje po kilkaset km bez problemu.
3,0
Wyciszenie
To trzeba bedzie poprawic...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na nowe auto to prawie za darmo, koszty serwisow calkiem ok. W autach z aLPaGa nalezy wymieniac swieczki czesciej niz mowi ksiazka serwisowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
13000Euro za Logana MCV ze wszystkim (oprocz czujnikow cofania;)) to co najmniej rozsacna cena za niepsujacego sie dailycara kombi z klima i swietna navi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie jest fatalnie! ;) Po ok 50kkm spalila sie lewa H4. Skandal:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V LPG 75KM 55kW
[l/100km]