Gdyby nie słabej jakości plastiki w środku, niewygodne fotele, źle rozmieszczone przełączniki do el. szyb ( wersja przed FL), braku komputera pokładowego w wersji ACCES i AMBIANCE i pewnie czegoś tam jeszcze dałbym 5 gwiazdek
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na razie super. Przebieg ponad 60tys km a auto sprawne technicznie. Ostatnio byłem na sprawdzeniu zbieżności i wszystkie parametry wyszły idealnie co świadczy o tym iż zawieszenie jak i układ kierowniczy jest w doskonałej kondycji i brak w nim luzów co przy naszych polskich drogach graniczy z cudem
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle ale posiada dwa mankamenty. Pierwszy to głośna praca łożyska wałka sprzęgłowego po rozgrzaniu oleju w skrzyni. Problem ten nie został rozwiązany a silnik i skrzynie pochodzą ze starszych renowek ( np. clio II) i dziwne jest to że Renault tego nie poprawiło ( u tesciowej w Sandero II skrzynia hałasuje od nowości). Drugi mankament to występujący problem z ciężkim wrzuceniem biegu wstecznego oraz drganiem lewarka zmiany biegów na luzie. Prawdopodobnie jest to spowodowane konstrukcją połączenia samego lewarka z wybierakiem skrzyni biegów . W tańszych wersjach ACCES i AMBIANCE jest to połączenie sztywne ( kawał preta) natomiast w droższej Laureate miekkie tz. linki
3,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie, podskakujące na wertepach ale trzeba pamiętać że auto to zostało zbudowane do przewożenia pasażerów z punktu A do punktu B a nie do rajdów
Komfort
5,0
Widoczność
nie narzekam, mnie manewrowanie tym autem nie przystwarza problemów może dlatego że służbowo jexdzilem autami typu Ducato czy Crafter.
4,0
Ergonomia
Nieszczęśliwie umieszczone przełączniki el. szyb
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa, auto nie paruje , klimatyzacja chłodzi chociaż mogła by robic to jeszcze lepiej
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę przestronne w środku auto. Bez problemu bije na głowę Octavie I, Golfa IV i V. Porównywalne do Avensis II i III
3,0
Wyciszenie
Tragedii nie ma ale Rumuni musieli na czymś zaoszczędzić. w Podstawowych wersji brak jest wyciszenia grodzi silnika czy maski. Podłoga równiez nie wypada za rewelacyjnie. Drzwi nie rozbierałem ale wątpię aby znajdowała się w nich jakakolwiek mata wyciszająca
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto kupiłem jako 2 letnie z przebiegiem 55tyś km. Silnik 1.2 16v jest bardzo oszczędny. W trasie jadąc z prędkością 90km/h spalanie waha się w granicy 4,5-4,7l/100km. W cyklu mieszanym średnie spalanie wynosi około 6,5l/100km natomiast jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem w granicy 7,5-8l PB. Jak na swoje gabaryty i mały silnik ( w praktyce jest to 1.1 - pojemność skokowa 1149cm) spalanie przyzwoite. Osiągi nie powalają ale do przemieszczania z punktu A do punktu B czy wyjazdy wakacyjne z rodziną wystarczają. Jak trzeba bez problemu jedzie licznikowe 170km/h. Jak na razie nic w aucie się nie psuje od zakupu przejechałem ponad 6tyś. km i auto jest prawie w 100% oryginalne - po zakupie wymieniłem tarcze + klocki z przodu ( TRW po zniżkach komplet 300zł), świece zapłonowe+ filtry+ olej ( 300zl), Jak na 5 miesięcy użytkowania i ponad 6 tysięcy przejechanych km super. Z wad to słabej jakości boczki drzwiowe które szybo się rysuje, niewygodne fotele na większe trasy ( ponadto od 1,5 tys km zaczęły wydawać dźwięki jak stare zardzewiałe zawiasy) ale te wady nie skreślają samochodu, za podobne pieniądze można kupic 10cio letnie auto wyższej klasy mi Avensis II, Passata B5 FL, Focusa MK2 FL ale będzie miało większy przebieg i z pewnością na start po zakupie trzeba było by zainwestować parę złotówek mi. w zawieszenie czy zapłon. Jak ktoś nie potrzebuje auta aby chwalić sie sąsiadom i znajomym to gorąco polecam auta spod znaku otwieracza. W rodzinie mam 4 dacie ( Duster 2010, MCV II 2013, MCV II 2014 , Sandero II 2015) i żadne z tych aut nigdy nie zawiodło. Pozdrawiam
5,0
Stosunek jakość/cena
Wielkość auta , cena zakupu, za ta cenę jak najbardziej. Konkurencja np. skoda Fabia III jest o wiele mniejsza w środku, troche lepiej wykończona ale jest za to o wiele droższa
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie bez awaryjne auto. Obsługa to tylko sprawdzanie płynów eksploatacyjnych, dolewanie plynu do spryskiwaczy oraz tankowanie paliwa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną żadnej usterki mój egzemplarz nie miał
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW
[l/100km]