Kilku letni samochód sprawiający wrażenie co najmniej 30 letniego, jazda nim to kara. Komunę czuć na każdym kroku. Porównać go można do poloneza trucka. Konstrukcja prosta jak budowa cepa. Czy kupił bym ten samochód? Tylko gdyby kosztował poniżej 2000zl i potrzebował bym woła roboczego na krótkie dystanse, w innym wypadku wolał bym kupić Berlingo, Partnera, Sharana czy inny bardziej wygodny i praktyczny
Wrażenia
2,0
Silnik
Elastyczność silnika to porażka, samochód w ogóle nie jedzie na żadnym biegu i bez względu czy na pusto czy z ładunkiem, dodatkowo spalanie min 6,5l przy tak niskiej masie auta bo cały czas trzeba go piłować. Przyśpieszenie od 0 do 100km/h trwa wieczność a żeby wyprzedzić traktor należy upewnić się że z naprzeciwka w promieniu kilku kilometrów nic nie jedzie. Jedyny plus za prostą konstrukcję z którą najgorszy mechanik poradzi sobie przy pomocy młotka i śrubokrętu
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą i tyle, precyzji brak a o szybkiej zmianie można zapomnieć bo będzie charczeć
3,0
Układ jezdny
Jak trzeba to jedzie prosto, jak trzeba to skręca. Działa z lekkim opóźnieniem. Przy szybkich zakrętach samochód jest podsterowny. W miarę wytrzymałe elementy układu kierowniczego na plus. Zawieszenie dobrze radzi sobie z ciężkimi ładunkami, po załadowaniu tony ładunku nie siada mocno
3,0
Karoseria
Delikatne pęcherze ale tragedii nie ma, spód suchy. Gruba warstwa lakieru odporna na uderzenia i lekkie przetarcia
Komfort
4,0
Widoczność
Boczne lusterka duże, słupki dość wąskie, z tyłu pionowy koniec samochodu ze światłami ułatwiającymi parkowanie do ściany
1,0
Ergonomia
Przyciski od sterowania szybami czy ogrzewaniem umieszczone na konsoli środkowej skierowane w stronę podłogi, zmiana kierunku nadmuchu w nocy nie wykonalna bo nic nie widać, lampka górna nic nie daje. Na plus dostęp do przestrzeni ładunkowej drzwiami od boku
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie bardzo szybko się nagrzewa niestety wszystko psują wloty "lewego" powietrza do kabiny przez co piszczel w prawej nodze gorący ale kolano, stopa i lewa noga zamarzają. Pasażer w zimie siada po turecku żeby mu nie wiało po nogach. W lecie klima jakoś działa ale włączenie jej przy tak słabym silniku powoduje że wyprzedzają nas autobusy
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy zmianie biegów można oskarżyć kierowcę o molestowanie, osoba powyżej 185cm będzie miała problem ze zmieszczeniem nóg a przy 200cm również głowy
1,0
Wyciszenie
Jest tak głośno że łatwiej jest używać języka migowego niż słów, jadąc po dziurach wszystko trzeszczy i sprawia wrażenie jak by się zaraz miało rozpaść (zawieszenie i układ kierowniczy całe) przy prędkości ponad 100 silnik wyje i próbuje wyjść z karoserii
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak niską masę bardzo wysokie bo ponad 6,5l i to stosując hamowanie biegami, silnik cały czas trzeba kręcić żeby chciał jechać. Na plus należy wziąć pod uwagę łatwą konstrukcję i tanie części zamienne oraz dość wytrzymałe elementy zawieszenia. Samochodem w ciągu roku zrobiłem 20 tys.km z ładunkiem ok 1t i po roku zero zużycia elementów eksploatacyjnych
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest dość młody bo ma 8lat jednak wizualnie sprawia wrażenie 30 letniego. Ceny wynoszą ok 4-7tys zł i za tą kwotę wolał bym chyba kupić Sharana, Berlingo czy innego mini dostawczaka.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rok czasu jazdy z towarem ok 1t i zero zużycia elementów eksploatacyjnych, plus dla Dacii. Nie zawsze działa zamek w tylnych drzwiach i trzeba trzaskać żeby się zamknęły
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awarii
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 90KM 66kW
[l/100km]