Dobre auto za bardzo dobre pieniądze. NIe najlepsze materiały, ale porównywalne np z Fiatem Pandą. Wygląd nie powala, ale jest estetyczny. Seat Altea wygląda lepiej, ale też ma w środku puste, twarde palstiki, a kosztuje 2 x tyle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, z wysoką kulturą pracy, bardzo oszczędny. Przeciętna dynamika, pozwalająca na sprawną, ale nie sportową jazdę. Do ostrej jazdy polecam silnik 1.6 16v, setkę osiąga poniżej 10s z jednym pasażerem. Do oszczędnej jazdy bez zawalania drogi: tylko DCi.
4,0
Skrzynia biegów
Ani razu nie zgrzytnęła. Chodzi miękko i precyzyjnie. Nie jest chodzi perfekcyjnie, ale obsługuje się ją przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Przyjemnie spręzysty, duży rozstaw osi 2,62m powoduje, że auto jedzie dojrzale, nie podskakuje. Dobrze filtruje nierówności, w zakrętach lekko się wychyla, ale przy dozwolonych w Polsce prędkościach nie stanowi to problemu - nie traci łatwo przyczepności. Wysoki prześwit daje komfort, że nic nie zgubimy na dziurach i krawężnikach. Zawieszenie wzmocnione, porste w budowie, o podwyższonym skoku (nie dobija przy obciążeniu), pod silnikiem płyta ochronna. Wygodna wymiana żarówek i płynów.
Komfort
4,0
Widoczność
Na boki i do przodu bez zastrzeżeń, Do tyłu tragedii nie ma, ale mogło by być lepiej. Światła po prostu dobre. Żarówki H4 gwarantują większą trwałość niż H1 i H7, dają się też łatwo wymieniać. Płynna bezskokowa regulacja wysokości świateł.
3,0
Ergonomia
Przyjemnie podświetlona deska rozdzielcza. Do regulacji wentylacji można się przyzwyczaić (podobnie było w wielu innych autach np Clio II). Regulacja szyb na desce - przyciski nie są narażone na deszcz, jak to ma miejsce na drzwiach, a można się przyzwyczaić, poza tym za pomocą dwóch przycisków i pasażer i kirowca mają dostęp do obu szyb. Regulacja lusterek na tunelu centralnym między fotelami pod ręką, rozwiązanie znane z wielu modeli aut (np. Fiat Panda II, niektóre nissany, renault), klakson w kierunkowskazie pozwala na relaksującą jazdę z dłońmi opartymi o środek kierownicy, bez uruchamiania klaksonu, podobnie z położeniem na kierownicy mapy itp. Podczas kręcenia kierownicą klakson jest w miejscu, a nie się kręci - co tez może być ułatwieniem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja o zwiekszonej wydajności przystosowana do ekstremalnych warunków (przy projektowaniu auta brano pod uwagę tak warunki w głębi Rosji, jak i na gorących obrzeżach Afryki). Klima sprawnie osusza i chłodzi powietrze, ogrzewanie działa po kilku minutach jazdy w temp ok 10st. C.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wystarczająca dla 5 osób. Bagażnik duży, wysoki, minus za zawiasy wnikające do wnętrza i brak możliwości rozłożenia kanapy (choć w sedanie mały ma to sens, a masywna przegroda podnosi bezpieczeństwo)
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h cicho. Silnik cichy do 3000rpm. Szumy powietrza na przeciętnym poziomie. Zawieszenie pracuje cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rekord spalania dla tego silnika to 3,2 L, co umożliwia przejechanie na jednym baku ponad 1500 km. Auto jest mistrzem w pokonywaniu dystansu na jednym baku. Przy zróżnicowanej jeździe w mieście 5,5L. W trasie przy jeździe przepisowej z płynnym wyprzedzaniem 4-4,4L/100. Rewelacja. Umiarkowane ceny przeglądów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. 1.5 Dci z Klimą 4x el. szyby, el. lusterka z podrzewaniem, wspomaganiem, ABS, centralnym zamkiem, radiem, alarmem, lakierem metalic: 43600. Zrezygnowałem z Skody Fabii i Kii Cee´d.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wypowiadam się, testowałem auto, będę je miał w maju.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wypowiadam się, testowałem auto, będę je miał w maju.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW
[l/100km]