Silnik
: Silnik nie jest dynamiczny ale nie spodziewałem się aż tak niskiego spalania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Auto delikatnie skręca przy hamowaniu, problemy z ustawieniem zbieżności w warsztacie i problem się powtarza.
4,0
Całokształt
Auto jest tanie w zakupie i eksploatacji. W środku dość wygodne i dużo miejsca, dobra widoczność. Denerwuje wysoko położony środek ciężkości przez co auto jest niepewne w zakrętach i na nierównościach. Silnik ma być ekonomiczny, nie nadaje się do sportowej jazdy ani wyprzedzania na trasie (17s do setki).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość elastyczny, ciągnie przyzwoicie już od 1700 obr/min. Na miasto ok, jednak wyprzedzanie na trasie to już stres. Dźwięk niezbyt przyjemny, ale szczególnie nie przeszkadza.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie. Sporadycznie występuje opór przy próbie zmiany biegu (silnik naturalnie wysprzęglony) - w niczym to nie przeszkadza. Bez problemu można wrzucić jedynkę gdy auto się toczy.
3,0
Układ jezdny
Tutaj niestety jest bardzo przeciętnie. Auto jest wysokie i wąskie. Na zakrętach nadwozie znacznie się wychyla. Tłumienie nierówności poprzecznych - koszmar. Dodatkowo auto jest bardzo podsterowne.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma czego się przyczepić. Lusterka są odpowiedniej wielkości, tylna szyba jest dość spora, ale trochę przesłania ją środkowy tylny zagłówek (naturalnie można go zdemontować gdy nie jest potrzebny).
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i przełączniki na tablicy rozdzielczej w zasięgu ręki. Zastrzeżenia mam do umiejscowienia pokręteł od regulacji kierunku, siły i temperatury nawiewu. Gdy jest wrzucony 1, 3 lub 5 bieg trzeba nienaturalnie wygiąć rękę żeby dokonać regulacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto posiada skuteczną klimatyzację, nigdy nie miałem problemów z zaparowanymi szybami. Auto w zimie długo się nagrzewa, ale w dieslach to standard. Generalnie jestem zadowolony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca nad głową. Fotele mają szeroki zakres regulacji. Z tyłu miejsca na nogi wystarczająco. Wysokie osoby nie powinny mieć problemów.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w normie ale nie ma się czym zachwycać. Do klekotania silnika można się przyzwyczaić. Powyżej 3500 obr/min jest sporo głośniejszy. Zawieszenie pracuje głośniej niż się spodziewałem. Na trasie powyżej 140 km/h szum powietrza zaczyna przeszkadzać w rozmowie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest tanie w zakupie. Ceny części w normie, auto rzadko ma poważne awarie. Zazwyczaj psują się pierdoły, które tanim kosztem można naprawić. Spalanie bardzo niskie. Na trasie Zgierz - Sieradz i z powrotem w 4 osoby na pokładzie + lekki bagaż wg komputera pokładowego spaliłem 3,2 l/100km przy bardzo oszczędnej jeździe. W mieście z gazem w podłodze spali potrafi spalić max 9,5 l/100km. W normalnym, codziennym użytku po mieście z włączoną klimą bierze 5,5 l/100km oleju napędowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie można chyba kupić tańszego auta w eksploatacji w tej klasie. Utrata wartości pojazdu wraz z wiekiem w normie. Sporo niedoróbek/drobnych usterek/nieprzemyślanych rozwiązań. Jakość materiałów przeciętna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kilka drobiazgów, na które należy zwrócić uwagę. Jeśli skutecznie się je wyeliminuje to można się cieszyć bezproblemową eksploatacją auta. Typowe to - przy hamowaniu zapala się kierunkowskaz (zaśniedziałe styki), problemy z zamkiem od bagażnika (przekręca się), przepalona żarówka podświetlenia przycisków itp. Usterki są tanie do usunięcia i nie występują one ze szczególnie wysoką częstotliwością.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto w czasie eksploatacji miało tylko jedną poważną usterką, którą była wymiana przekładni kierownicy (gwarancja). Możliwe, że miałem po prostu pecha. Auto nigdy nie stanęło w drodze i nie miałem z nim żadnych poważnych problemów ani drogich napraw.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW
[l/100km]