Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I Sedan

rozczarowany, 18 lat temu
Silnik 1.4 MPI 75KM 55kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 3 tys. km
Dacia Logan I Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
3,15
23% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Na każdym kroku widać że ten samochód zaprojektował księgowy. Z jednej strony: maksymalna prostota, niedostatki ergonomii, siermiężność wykonania (nieprecyzyjna skrzynia biegów, gołe sprężyny w bagażniku, twarde plastiki, źle rozplanowany kokpit). W drugiej strony: mnóstwo miejsca, 3 lata gwarancji, klimatyzacja w cenie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 1,4 i 75 KM. Nietrudno zgadnąć że brakuje mocy. A przecież to ma być samochód dla całej rodziny z pełnym bagażnikiem. O wyprzedzaniu na V biegu lepiej zapomnieć. Może 1,6l jest lepszy?
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo nieprecyzyjna, zbyt długi skok lewarka, ciągle zastanawiam się czy uda się wrzucić odpowiedni bieg.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie, dobrze amortyzuje nierówności i wyboje - odpowiednie na polskie drogi, usiane dziurami. Ale ma też złą stronę: samochód wyraźnie nurkuje przodem przy mocniejszym hamowaniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzi się wysoko. Do przodu i na boki dobra widoczność. Do tyłu gorzej, spory kufer przeszkadza. Warto zainwestować w czujniki parkowania.
2,0
Ergonomia
Ergonomia kiepska. Dostęp do panelu sterowania nienajlepszy. Niewygodnie umieszczone przyciski sterujące szybami. Niewygodne, wykonane z twardego i ostrego plastiku uchwyty do zamykania drzwi. Bagażnika nie można otworzyć inaczej niż kluczem z zewnątrz. Pokrętła do regulacji nawiewu zamontowane "do góry nogami" i trudno dostępne. Brak jakiejkolwiek regulacji kierownicy to poważne niedopatrzenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja Arctica: wydajna klimatyzacja. Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie cenowej Logan jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Mnóstwo miejsca na tylnej kanapie, kierowca nie powinien narzekać (tylko brakuje regulacji kierownicy).
3,0
Wyciszenie
Wcale nie jest tak źle, jak piszą inni. Bardziej słychać pęd powietrza niż silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie ok. 7 litrów, w trasie mozna zejść do 6. Ceny przeglądów bardzo przystępne: po pierwszym roku 89 PLN. Wymiana oleju dopiero po 2 latach (przeglądy co 30000 km). Trzy lata gwarancji - większość europejskich samochodów ma tylko 2 lata.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie nadgorliwość księgowych projektujących Logana to mogłoby powstać świetne autko. A tak: na każdym kroku widać oszczędność, prostotę i siermięźność wykonania. A może warto było wyłożyć te 8 tyś więcej i kupić coś renomowanej marki? Sam nie wiem...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto - więc nic się nie ma prawa psuć.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto - więc nic się nie ma prawa psuć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Logan I Sedan