Byłem jednym z pierwszych w Polsce, który kupił Dacie Logan. Po 70 tyś wstawiłem LPG Landi Renzo. Z braku klimy wstawiłem szyberdach. Sprzedałem go przy 190 kkm ale dalej jest w mojej rodzinie. Jak go kupiłem to ludzie śmiali się na stacjach benzynowych. Po 10 latach ja śmieję się z nich. Zwiedziłem nim pół Europy (w 5 dorosłych osób byłem nad Adriatykiem i w Alpach Włoskich). Najważniejsze zalety: duży, tani, totalnie niezawodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Podstawowy silnik, 2 zawory, świetnie znoszący gaz. Doskonale znany z Kangoo i Clio I-szej generacji. Totalnie niezawodny. Z minusów - trzeba ustawiać zawory.
4,0
Skrzynia biegów
Długie skoki lewarka, ale sama niezawodna jak całość b.db. Nieźle zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Na oponach 165/14/80 (!) idealni, wybiera dziury i absolutnie nie boi się krawężników. Prześwit 17 cm zapewnia spokój na polnych drogach. Nie nadaje się do szaleństw. Dzięki dużej wysokości opony świetnie chroni zawieszenie. Układ jezdny - wspomaganie hydrauliczne - dobrze wyczuwalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Dookoła świetnie oczywiście za wyjątkiem tyłu.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski ze starych renault. Co do jakości nie ma się do czego przyczepić ale samo rozmieszczenie wymaga długiego zastanawiania się (nawet pokrętło prędkości wentylatora odwrotnie).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie świetne. W lecie też świetne :( ... bez klimy to totalna udręka - jest to wynikiem braku zastosowania jakiejkolwiek izolacji pomiędzy silnikiem a wlotem powietrza z zewnątrz (zimne powietrze nagrzewa się od komory silnika). Szyberdach i owiewki w szybach schładzają wnętrze o kluczowe 10 stopni w lecie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jaka klasa B? Pełną gębą klasa C+. Trzy dorosłe osoby z tyłu to nie mit. Jedyne co może przeszkadzać to kompletny brak wyprofilowania. Ale siedzenia mimo to wygodne.
2,0
Wyciszenie
Fatalnie. Jechałem non stop 140 km/h do Monachium (12h). Później 3 dni bólu głowy. Najrozsądniej na trasie nie przekraczać 3000 rpm.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie, przy tym silniku i niezawodności nie wyobrażam sobie tańszego w eksploatacji, tak dużego i niezawodnego samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przeglądy a ASO co 15 000: 69 PLN (tak, tak nie 690!). Wszystkie części tanie jak barszcz co i tak nie ma znaczenia bo NIC się nie psuje. Wart każdej złotówki a nowy kosztował 30 kPLN w wersji Ambiance +.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, kompletnie nic. Nawet żarówki bardzo rzadko
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, kompletnie nic poza eksploatacyjnymi częściami przez 10 lat ! Poza Dacią nikt już takich samochodów nie produkuje. Duża zasługa zbudowania tego wozu na sprawdzonych częściach i podzespołach renault z lat 90. Rumuni dorzucili nadwozie na 5 dorosłych osób, bagażnik 510 litrów i zawieszenie wytrzymujące standard ich dróg. Uwaga na korozję! Zabezpieczenie raz do roku podwozia i profili daje święty spokój.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW
[l/100km]