Inne
: Niezawodność, prostota konstrukcji, niskie koszty utrzymania.
4,0
Całokształt
Wersja Ambiance, bez klimy i ABS. Auto od nowości w rodzinie. Przeze mnie użytkowane od przebiegu 88000 km. Niefabryczna instalacja LPG założona przy przebiegu 55000 km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na miasto w sam raz. Poza miastem, tylko z kierowcą całkiem nieźle sobie radzi jak na stosunkowo duże nadwozie. Nie ma co oczekiwać cudów to zaledwie 75KM, ale konstrukcja 8v dobrze radzi sobie od niskich obrotów.
Ręczna regulacja luzów zaworowych "na śrubę" sprawia, że okresowe regulacje przy instalacji LPG nie rujnują kieszeni jak szklanki. Sprzęgło oryginalne od nowości.
3,0
Skrzynia biegów
Żeby wbić 1 bieg trzeba prawie się zatrzymać, a dwójka haczy, pozostałe wchodzą lekko. Wsteczny czasem trzeba poprawić. Długa droga lewarka. W moim egzemplarzu skrzynia wyje trochę przy 3000obr/min - wyżej i niżej nie ma problemu.
3,0
Układ jezdny
Komfortowy, dobrze wybiera nierówności i mało przenosi się na kręgosłup. Pomagają w tym na pewno baloniaste opony na 14" felgach. Wyraźnie przychyla się w ciasnych zakrętach. Przy prędkościach autostradowych bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru - szersze 15" lepiej by się spisywały w trasie.
Tylna belka bezobsługowa do tej pory. Minus za wprasowywane sworznie wahaczy przednich, co utrudnia wymianę we własnym zakresie. Do przebiegu 105000 oryginalne tuleje i sworznie wahaczy.
Układ kierowniczy raczej słabo wspomagany, nie rozpieszcza na parkingu ale dzięki temu wiadomo co się dzieje z przednimi kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki jak w akwarium, tył jak to w sedanie. Ciężko wyczuć tył przy dojeżdżaniu. Modelu sprzed liftu ma dosyć małe lusterka boczne = spory martwy punkt, trzeba brać na to poprawkę przy manewrach.
3,0
Ergonomia
Pokrętła nawiewów nisko umieszczone. U mnie w wersji Ambiente, brak regulacji kierownicy, wysokości fotela czy odcinka lędźwiowego. W związku z powyższym fotele nie rozpieszczają na długich trasach. Na co dzień ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch wyraźnie słyszalny już od 2 biegu. W moim egzemplarzu bez klimy, brak jest filtra kabinowego. Trzeba się liczyć z tym, że różne paprochy lądują na desce. Dobrze sobie radzi z odparowaniem nawet bez AC. Ogrzewanie działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi i nad głową w obydwu rzędach. Pojemny bagażnik, byłoby doskonale gdyby zawiasy nie wnikały do środka.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km/h robi się na prawdę głośno, zarówno od szumów opływających samochód jak i silnika. Po mieście ok, ale wyraźnie słychać silnik podczas przyspieszeń. Jako, że samochód większość życia spędził do tej pory w miejskich/podmiejskich warunkach, świerszcze dochodzące z różnych miejsc nie są autu obce.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko rzeczy eksploatacyjne plus drobne elektryczne. Trzeba pamiętać o częstszej regulacji zaworów na LPG, ze względu na brak hydraulicznej kompensacji luzu w silniku K7J. Odwdzięcza się jeśli sprawy eksploatacyjne załatwiane są na bieżąco.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry wybór na pierwsze auto pod warunkiem pogodzenia się, że ani prestiżu, ani gadżetów, ani mocy tutaj nie zaznamy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik położenia wału. Czasem występuje zafalowanie obrotów na biegu jałowym. Zapocenie przy pompie wspomagania. Ramiona wycieraczek przy tym przebiegu złapały już luzy na nitach przy 'zawiasie' przez co podskakiwały czasem. Niezbyt dobre zabezpieczenie antykorozyjne - po 10 latach trzeba uważać na rudą w okolicy progów, tylnych nadkoli i dolnych rantów drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW
[l/100km]