Zawieszenie
: W sam raz na polskie drogi, a raczej bezdroża
4,0
Całokształt
Niesamowite autko! Polecam wszystkim, którzy potrzebują taniego samochodu do codziennej eksploatacji, a nie do szpanowania. On po prostu ma jeździć i to bez zarzutu robi. Kupiłem z drugiej ręki, przejechałem 25 tys. km. Rewelacyjny układ jezdny, w sam raz na nasze drogi. Do niektórych rozwiązań trzeba się przyzwyczaić, ale to jak z każdym samochodem. W sam raz dla czteroosobowej rodziny. Kupiłbym raz jeszcze - ale tym razem może w wersji MCV i z mocniejszym silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Z perspektywy czasu kupiłbym pewnie wersję z silnikiem 1.6, bo jednak jak na to nadwozie, to 1.4 jest trochę za słaby. Szczególnie jak się włączy klimatyzację. Ale cóż - cena za ekonomikę. Do zwykłej jazdy wystarczy. Żadnych awarii mechanicznych lub elektrycznych.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje całkiem nieźle - sporadycznie trzeba raz jeszcze podejść do wstecznego. Do przodu nigdy nie miałem problemów. Podoba mi się długi drążek skrzyni biegów. Minusem jest sprzęgło, które łapie bardzo wysoko, ale to kwestia przyzwyczajenia. W porównaniu do wersji dci, która ma inną skrzynię - jest 100 razy lepiej.
5,0
Układ jezdny
Żadnego stukania, pukania. Zawieszenie proste jak drut. Wysoki prześwit, więc jazda po niezbyt wyszukanej nawierzchni nie sprawia wielkich problemów.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość wysoko, więc widoczność do przodu raczej ok. Minusem są lusterka boczne - trochę małe. Przy moich ustawieniach fotela lekko (ok 5%) przycina lusterko prawe od wewnętrznej. Trzeba uważać przy cofaniu, bo wysoki kufer nie sprzyja zauważaniu słupków i innych wystających ustrojstw, ale to jak w każdym sedanie.
3,0
Ergonomia
Nie jest źle. Trochę brak regulowanej kierownicy, chociażby góra - dół, ale da radę przy podnoszonym siedzisku fotela. Przyciski rozmieszczone w miarę poprawnie. Może trochę przeszkadzać umieszczenie sterowania nawiewem (chowa się za skrzynię biegów) no i przycisków el. szyb na konsoli a także sterowania lusterek pod hamulcem ręcznym. Da się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa się w zimie. Nawiew na szyby bez zarzutu. Szybko działające ogrzewanie tylnej szyby. Manualna klima wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem sporo miejsca z przodu - z tyłu 2 osoby w miarę komfortowo, 3 już się cisną, ale na krótsze trasy da radę. Na wysokość też bez zarzutu - rosłe osoby nie będą miały problemu.
3,0
Wyciszenie
Do 90-100 km/h stosunkowo cicho, powyżej głośno słychać silnik i szum powietrza. Cena za gabaryty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto - bywa, że i 8,5l /100
mieszany - 6,5 l/100
trasa (rekord) - 5,8 l/100
rozrząd - 500 zł w nieautoryzowanym
5,0
Stosunek jakość/cena
Niska cena, jak na low buget - bardzo dobra jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- małe ogniska korozji - usunięcie w ramach 6-letniej gwarancji na blachę
- urwana podstawa anteny radiowej - 20 zł
- choinka w tylnej lampie (masa) - 20 zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 MPI 75KM 55kW
[l/100km]