Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Logan I MCV

dacia-fan, 16 lat temu
Silnik 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Logan I MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW 2004-2012 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest bardzo elastyczny. Zupełny brak turbodziury.
5,0
Całokształt
Oczywiście są rzeczy, które bym zmienił, jednak ogólna koncepcja auta jest genialna. Samochód był od początku projektowany jako 7 osobowy, i w tej kategorii nie znajdzie się na rynku nic lepszego za cenę poniżej 150 tys. zł. Bardzo polecam ten samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaskakująco dobra elastyczność silnika, zwłaszcza na tle Volswagenowskiego silnika 1,9 TDI 130 KM. Wyciągnie samochód nawet od 1000 obrotów, chociaż na dwóch ostatnich biegach staram się nie schodzić poniżej 1500 obrotów. Silnik jest jednak niewiarygodnie słaby. Po czym poznać, że na światłach stoi za nami TIR bez ładunku? Ruszając nie sposób mu uciec. Jednak, jak to w dieslu, im wyższy bieg tym jest lepiej. Wyprzedzanie na 5 biegu wbrew pozorom nie sprawia wielkiego problemu. Jednak idealna prędkość podróżna dla tego samochodu to 90-100 km/h i lepiej jechać w tempie TIR-ów.
5,0
Skrzynia biegów
Oczywiście najlepsza byłaby automatyczna, niestety nie ma w ofercie. Skrzynia zestopniowana bardzo krótko. I tak powinno być. W połączeniu z jednomasowym kołem zamachowym trudno zmieniać biegi bez szarpnięć, szczególnie z 1 na 2. Początkowo zdziwił mnie brak zabezpieczenia przed przypadkowym włączeniem wstecznego biegu, który jest w miejscu "szóstki" w innych samochodach. Mnie jednak nie zdarzyła się próba włączenia wstecznego w czasie jazdy do przodu, chociaż wcześniej jeździłem 6-biegową Octavią.
5,0
Układ jezdny
Niestety, wbrew temu co piszą w prasie, zawieszenie jest bardzo twarde, nawet jak się jedzie w 6 osób. Długi rozstaw osi (290 cm!) powoduje, że na zakrętach samochód zachowuje się bardzo pewnie. Zwrotność tragiczna. Skręt pod kątem prostym na miejsce parkingowe na parkingu podziemnym w centrum handlowym to manewr, który nie może się udać. Ciężko pracujący układ kierowniczy (pomimo wspomagania), ale i tak jest o niebo lepiej niż w Octavii.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bez zastrzeżeń, chociaż wolałbym widzieć maskę. Do tyłu gorzej. Po rozłożeniu trzeciego rzędu siedzeń, przez tylną szybę nie widać praktycznie nic. Polecam zamówienie czujnika cofania, który jest bardzo przydatny, aczkolwiek moim zdaniem zbyt czuły. Lusterka zewnętrzne zbyt małe, i co gorsza, nie wypukłe. Duże martwe pole w lusterku kierowcy. Ale jeżeli ktoś jest ostrożny, da się jeździć.
5,0
Ergonomia
Klakson w kierunkowskazie i kretyński sposób włączania świateł długich (właściciele renówek wiedzą o co chodzi). Poza tym bez zastrzeżeń. Fotel kierowcy można ustawić naprawdę wysoko. W wersjach bez regulacji wysokości siedzi się zbyt nisko. Z instrukcji obsługi wynika, że można samodzielnie wymieniać żarówki. Jeszcze nie próbowałem, ale dostęp nie jest rewelacyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo wydajna. Co więcej, w ogóle nie czuć spadku mocy silnika po jej włączeniu. Ogrzewania nie sprawdzałem, bo jeszcze nie miałem okazji jeździć w zimie. Ze względu na budowę nadwozia, klimatyzacja nie jest tak bardzo potrzebna jak w innych autach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód nie powala przestrzenią, ale miejsca jest w sam raz. Jeżeli się wozi 3-ci rząd siedzeń to bagażnik jest mały, ale do codziennego użytkowania wystarcza. Biorąc pod uwagę relację ilości miejsca do gabarytów zewnętrznych ten samochód nie ma na rynku absolutnie żadnej konkurencji. Jest to zasługą m.in. bardzo krótkiego przedziału silnikowego.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 5 litrów. Komputer podaje 4,3 ale kłamie. W mieście nie wiem, bo na miasto mam inny samochód. Do baku udało mi się bez problemu wlać 56 litrów, i to krótko po zapaleniu się rezerwy (instrukcja podaje pojemność 50 litrów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znajdzie się innego prawdziwie 7-osobowego samochodu za tę cenę. Roleta bagażnika jako płatna opcja to kiepski dowcip.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna usterka w postaci niedostatecznie przyciskanego przez tylne drzwi czujnika alarmu. Musiałem w tym miejscu przykleić filcową podkładkę. Wieniec kierownicy zaczyna się wycierać (po 5 tys. przebiegu!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi eco2 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Logan I MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Logan I MCV